PRO SAU CONTRA CLONARE – Tema dezbătută la ora de biologie de elevi de clasa a IX-a

În loc să predea table întregi despre clonare, Corina Ciucu a făcut lucrurile altfel. I-a provocat pe elevi să se documenteze, să lucreze în echipă şi să pună în scenă un proces ca la carte.
Corina Ciucu – profesoară de biologie: Nu le dau peştele, ca să parafrazez un proverb chinezesc, le dau undiţa cu care să prindă peştele. Şi, de fapt, ăsta e rolul profesorului. Încerc să strecor în noianul de informaţii şi de fenomene ştiinţifice lucruri interesante care să îi atragă.

Neli – elevă: Ne-a motivat să vedem şi altă parte a biologiei, anume cea practică. A trebuit să mergem şi la judecătorie să asistăm la un proces pentru a vedea pe viu.
Corina Ciucu este adepta unor astfel de ore ieşite din comun. Ştie că, doar aşa, îi poate face pe elevi să vină cu drag la şcoală. Noile generaţii nu mai vor să stea în bănci şi să scrie după dictare, ci vor să participe activ la ore, să înveţe practic şi să aibă în faţa lor un partener de dialog.
Corina Ciucu – profesoară de biologie: Dacă ţie îţi pasă, şi lor o să le pese. Dacă tu vii la oră fără niciun chef, ei de ce ar avea chef?

Măria – elevă: E foarte interesant pentru că e munca în echipă, socializezi în timp ce lucrezi, îţi pui opiniile la comun, înveţi să respecţi şi opinia celuilalt şi e altceva decât să stai cu nasul în cărţi şi să înveţi încontinuu.

Corina Ciucu – profesoară de biologie: Mi-aş dori mai multe ore în care pot să stau cu elevii mei, ca să îi cunosc mai bine. Şi asta e partea cea mai frumoasă a meseriei, de fapt.

Loading...
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.