Cristian Roșu (ASF): Pregătirea profesională, temeiul dezvoltării pieței asigurărilor

În cadrul Conferinței Europene a Serviciilor Financiare (ECFS) organizată de ISF, Cristian Roșu – vicepreședintele ASF, a declarat:

„În anul 2018 piața asigurărilor și-a îmbunătățit indicatorii de solvabilitate. Subscrierile pe asigurări de locuințe au crescut cu circa 5%, deși numărul polițelor s-a diminuat cu circa 300 mii.

Gradul de penetrare a asigurărilor în PIB este în jur de 1,07%, comparativ cu Germania – 8,1% sau Franța – 12%. Densitatea asigurărilor se situează, în prezent, la circa 109 euro, față de Polonia sau Cehia unde aceasta depășește 350 euro.

Evoluția a fost favorabilă, dar este departe de ceea ce ne-am dori; creșterea pieței asigurărilor este mai mică decât a PIB-ului.

Citeste si:  Uzina Dacia de la Mioveni opreşte de joi producţia

Trebuie să ne gândim la ceea ce avem de făcut pentru a îmbunătăți situația, pe cel puțin 2 paliere:

  1. activitatea ASF;
  2. educația financiară.

Este foarte important ca educația financiară să fie facută temeinic, pentru ca rezultatele acesteia se vor vedea pe termen lung. ASF are câteva proiecte în acest sens – pentru a crea un cadru legislativ flexibil și ușor de aplicat.

Se vor reanaliza o serie de norme, există propuneri de modificări ale legislației pentru a o aduce în concordanță cu realitățile economice prezente. Legea asigurărilor mutuale a trecut de cele 2 camere ale Parlamentului și probabil în cursul lunii aprilie va deveni funcțională și se vor emite normele de aplicare.

Citeste si:  Industrial Access investește 200.000 de euro într-o nouă flotă cu autovehicule cu motor Euro 6

ASF are în vedere reașezarea legii Fondului de Garantare, ca să servească mai bine interesele asiguraților. Se va interveni și asupra legii rezoluției, ca să permită o intervenție timpurie, mai eficientă.

Se va acorda un sprijin substanțial Institutului de Studii Financiare și se vor dezvolta colaborări și cu alte instituții de învățământ, ca să îmbunătățească pregătirea profesională a corpului de angajați ai asigurătorilor – să se realizeze o interacțiune mai profesionistă cu publicul în timpul actului de vanzare.”

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner