
Companiile din România mor în primii ani de viață
Mai bine de jumătate din companiile din România nu supravieţuiesc mai mult de 5 ani. Una din trei companii nu are deloc activitate, iar cele de succes, cu cifra de afaceri de un milion de euro, sunt extrem de puţine.
Cele mai frecvente greșeli ale tinerilor antrepenori sunt entuziasmul nejustificat și lipsa unui plan bine pus la punct.
”În contexul în care nu au o planificare concretă de încasări şi plăți şi sunt entuziasmaţi şi nu lucrează pe scenarii de stres şi anume foarte mult şocuri, surprize negative într-o țară care nu îţi oferă un cadru fiscal stabil. Pentru că nu sunt pregătiţi de multe ori eşuează,” spune
Iancu Guda, șeful Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România.
63% dintre români vor să aibă propria afacere, arătă un studiu recent. Cei mai mulţi sunt tineri care se confruntă cu o altă greşeală care este necunoaşterea pieței.
Adrian Pășcuță, şef serviciu Întreprinderi Mari şi Mijlocii: ”Cele mai multe firme care se deschid sunt în zona serviciilor, producţiei şi comerţului. Merg foarte bine construcţiile în momentul de faţă, restaurantele, cateringul, designul.”
Din păcate, mai bine de jumătate din firmele deschise în România nu trec testul timpului, cele mai multe din domeniul transportului şi depozitării, al industriei prelucrătoare sau cel al agriculturii.
Dar rata de succes ar fi, în realitate, mult mai mică. De exemplu, doar 40% din milionul de companii înfiinţate între 2005 şi 2011 mai sunt în funcţiune. Din acestea, doar 2% au o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro. Şi dacă ne uităm la câte din cele care arată bine financiar sunt companii româneşti ajungem la 0,1%.
Iulia Bolozar: ”Nu am calculat foarte bine care ar fi pierderile. Ulterior, când mi-am pus pe hârtie cheltuielile, costurile, am luat hotărârea responsabilă zic eu de a închide acel loc de desfacere şi a merge pe online.”
sursa stirileprotv.ro