Visul de antreprenor se năruie din ce în ce mai des în România. Sute de mii de firme și-au închis porțile anul trecut

Cu toții ne dorim să devenim proprii noștri șefi. Unii dintre noi chiar au realizat acest lucru, însă nu toți au reușit să-și țină afacerea în picioare. Sute dintre aceștia ajung să-și vândă afacerea după doar câteva luni de la deschidere. Cauzele sunt concurența mare dar și lipsa de angajați și de experiență. Așa cum am spus, mulți ajung să-și scoată la vânzare business-ul, iar alții se grăbesc prea tare să le cumpere afacerile fără să realizeze riscurile la care s-au expus. În acest fel, peste 100 de mii de firme își închid definitiv ușile anual.

Silvia se numără printre cei care au renunțat la statutul de angajat pentru a deveni propriul șef. Aceasta a lucrat în domeniul bancar, după care și-a deschis propria firma, un after-school din centrul Bucureștiului.

După aproape jumătate de an de activitate și investiții de aproximativ 20.000 de euro, femeia s-a văzut nevoită să-și vândă afacerea. În tot acest timp, Silvia a realizat că nu are nici răbdare, nici experiență și nici timp pentru a lucra alături de copii.

„Ce ne determină pe noi să vindem este faptul că este o activitate care necesită foarte mult timp, foarte multă implicare. În momentul acesta avem şi alte planuri, planuri în familie, şi de asemnea lipsa mea de experienţă în lucrul cu copiii”, a declarat tânăra.

Un alt vis s-a năruit, tot aici în Capitală. Un alt exemplu este cel al lui Florin, care a fost susținut de soție pentru a-și deschide un salon de înfrumusețare, împreună cu o asociată. Acesta s-a văzut nevoit să își vândă afacerea după nici măcar trei luni de activitate. Acesta a vândut salonul cu doar 6.000 de euro.

„Cred că e cel mai bine în orice business să ai idee despre ce faci, nu hai să te vezi patron de salon şi tu eşti doar client”, a declarat acesta

În acest fel sute de afaceri ajung să fie vândute în mediul online. Dacă vă gândiți să cumpărați o astfel de afacere gândită de către altcineva, fiți foarte precaut deoarece în spatele acestor oferte, există o mulțime de riscuri ce se pot ascunde.

„Potenţialii cumpărători ar trebui să vadă în primul rând de ce acţionarul respectiv doreşte să vândă afacerea. Care sunt cauzele, problemele, motivele. De asemenea, trebui să vadă dacă firma este cu taxele la zi”, a explicat șeful Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România.

Sursa: observator.tv

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.