Ce trebuie să faci dacă ți-a fost furat cârdul bancar?

Cardul bancar a început să înlocuiască ușor-ușor numărul mare de bacnote îndesate în portofel, cel puțin în rândul persoanelor a căror activitate se desfășoară în zonele unde până și micile magazine de cartier dispun de un POS. Însă, ce trebuie să faci atunci când îl pierzi sau îți este furat?
“În cazul în care o persoană nu își mai găsește cârdul său vede o notificare cu o tranzacție pe care nu o recunoaște, primul lucru pe care trebuie să îl facă e să își blocheze cârdul. Poate face acest lucru sunând la call center sau din aplicația de Internet Banking direct. În cazul ING, pot intra pe ING Home”Bank în secțiunea Cârduri și Tranzacții, unde va putea declara cardul ca fiind furat sau pierdut, în subcategoria Carduri Fizice”, precizează reprezentanții băncii.

Ce se întâmplă atunci când, după ce o persoană și-a pierdut cârdul și nu a apucat să îl blocheze, sunt realizate tranzacții de pe el?
Clienții pot declara tranzacțiile pe care nu le recunosc prin call center sau direct într-un Office ING. Banii sunt creditați de ING în contul acestuia, în termen de până la 2 zile de la decontarea tranzacției”, adăugă reprezentanții ING Bank.

Este recomandat să aveți salvat în telefon numărul băncii care v-a emis cârdul, pentru a putea lua legătura cât mai rapid cu aceștia în cazul în care nu aveți acces la aplicația de mobile banking. Indiferent de situație, nu comunicați codul dumnevoastră PÎN și cu atât mai mult, evitați să îl aveți notat în agende, bilețele puse în portofel sau în alte locuri nesigure.

În România erau instalate 204.372 de POS-uri, peste 13 milioane de cârduri active și 10.644 de ATM-uri.

sursa wall-street.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.