Care sunt regulile fiscale din 2019 pe care toate magazinele trebuie să le respecte

Regulile fiscale care obligatoriu trebuie respectate de întreprinzători, se schimbă adesea în România. De aceea este esențial să te informezi constant privind modificările de ordin legislativ care ar putea să-ți afecteze afacerea într-un mod sau altul. Dacă nu deții aceste cunoștințe minime, te-ai expus din start la pericolul de a face greșeli care te vor afecta foarte mult pe plan legal dar și financiar.

Așa cum unele greșeli îți pot afecta rezultatul încasărilor iar mai apoi profitul, la fel de ușor poți atrage amenzi și alte tipuri de sancțiuni, din partea statului. De aceea este foarte important să te documentezi despre aceste lucruri. Privește care sunt cele mai însemnate reguli fiscale pe care toate magazinele trebuie să le respecte în acest an:

Deținerea unei case de marcat

Este una dintre cele mai puternic mediatizate măsuri fiscale ale anului. Fiecare magazin din țară este obligat să introducă noile case de marcat electronice. Este o măsură care a devenit obligatorie pentru toți comercianții din România. Potrivit OUG 28/1999 actualizată 2018:

Operatorii economici care încasează, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.”

Emiterea bonului fiscal

Întotdeauna a fost obligatoriu ca toate magazinele să emită clientului bonul fiscal:

În cazul în care operatorii economici prevăzuți la alin. (1) nu înmânează clientului bonul fiscal sau înmânează un alt document decât bonul fiscal, cu excepția situației prevăzute la alin. (8), clientul este obligat să solicite operatorului economic înmânarea bonului fiscal.”

Lucrul care s-a schimbat în momentul de față este că, în cazul în care un magazin refuză să emită bonul fiscal aferent clientului, clientul poate părăsi magazinul cu produsele dorite fără să plătească pentru acestea:

În cazul în care operatorii economici prevăzuți la alin. (1) refuză emiterea și înmânarea bonului fiscal clientului, cu excepția situației prevăzute la alin. (8), acesta din urmă are dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia”.

Distribuirea dividentelor

Din al treilea semestru al anului 2018, Legea Contabilității 82/1991 s-a modificat, întrucât în acest moment, contribuabilii pot face repartiția profitului și a dividentelor către asociați în mod trimestrial. Este o schimbare foarte importantă având în vedere că în anii trecuți activitatea se putea efectua doar în anul următor celui de realizare a profitului.

Legea nr.163/2018 ne spune că:

„Repartizarea trimestrială a profitului către acționari sau asociați se poate efectua opțional, în cursul exercițiului financiar, în limita profitului contabil net realizat trimestrial, plus eventuale profituri reportate și sume retrase din rezerve disponibile în acest scop, din care se scad orice pierderi reportate și sume depuse în rezerve, în conformitate cu cerințele legale sau statutare, respectiv pe baza situațiilor financiare interimare aprobate de adunarea generală a acționarilor sau asociaților, după caz.”

Sursa: observator.tv

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.