Ce se întâmplă cu companiile de telefonie mobilă din România

39

Companiile de telefonie mobilă din România se află într-un real pericol! Se pare că oficialii urmăresc îndeaproape tarifele acestora și așteaptă momentul pentru a aplica măsurile de combatere a majorării tarifelor. Este foarte important pentru clienți.

Este prezentă o creștere a amenzilor pentru operatorii care utilizează clauze abuzive în contractele clienților.

Subiectul creșterii tariferlor serviciilor de telefonie mobilă și internet a fost discutat marți, în cadrul unei întâlniri între președintele  Comisiei economice, industrii și servicii din Senat, Daniel Zamfir și reprezentanții companiilor de telecomunicații.

Concluzia trasă de către aceștia a fost că este neapărată o intervenție legislativă pentru a reglementa relația dintre operatorii telefoniilor mobile și clienți.

Citeste si:  Compania aeriană braziliană Azul ajunge să reducă costurile de închiriere a aeronavelor

„În urma dezbaterilor a rezultat faptul că trebuie intervenit legislativ pentru că există un dezechilibru real între furnizorii de telefonie mobilă şi consumatori. (…) Consumatorul român, în momentul de faţă, este pus în situaţia de a fi captiv unui contract. Ca atare, modificările legislative pe care ni le propunem sunt în măsură să reechilibreze prestaţiile companiilor de telefonie mobilă…Două au fost propunerile venite azi în cadrul şedinţei. Prima a venit de la ANPC şi se referă la creşterea cuantumului amenzilor aplicate companiilor care utilizează clauze abuzive”, a explicat Daniel Zamfir.

Citeste si:  Fiat Chrysler va produce şase milioane de vehicule pe an

De asemenea, aplicarea efectului „erga omnes” asupra contractelor încheiate de companiile de telecomunicații a fost și el dezbătut. Cu alte cuvinte, acest lucru înseamnă că, în cazul în care există o anumită clauză abuzivă dintr-un contract, în urma deciziei instanței, acea clauză va fi nevoită să fie eliminată din toate contractele aflate în vigoare până la momentul respectiv.

„În situaţia în care un consumator câştigă în instanţă un proces în care se stabileşte fie rambursarea unor sume, fie eliminarea clauzei abuzive în sensul că nu se va mai plăti în viitor în acelaşi cuantum, acea prevedere care este obţinută în instanţă trebuie să se aplice tuturor contractelor pe care respectivii operatori le au cu clienţii. Atunci când s-a constatat o clauză abuzivă de către o instanţă în legatură cu un contract al unui operator de telefonie, absolut toate contractele trebuie să fie supuse aceleiaşi prevederi”, a mai declarat senatorul.

Citeste si:  Rata şomajului BIM a crescut în martie la 4,6%

De precizat că, în urma schimbărilor fiscale aduse de către Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018, companiile de telefonie mobilă au mărit tarifele.

Sursa: capital.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata