Cum creezi un mediu de lucru care să motiveze angajaţii? Top 7 idei

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/man-and-woman-doing-high-five-1056552/

În orice companie, unul dintre cele mai importante obiective este motivarea angajaţilor, care au nevoie de un mediu de lucru sigur, în care să le fie recunoscute meritele. Deşi nu este întotdeauna cel mai simplu proces, atunci când angajaţii sunt motivaţi şi se simt bine la locul de muncă, vor avea o influenţă majoră asupra succesului companiei, fiind mult mai implicaţi şi mai productivi. În acest articol, îţi punem la dispoziţie sfaturi utile, cu ajutorul cărora poţi crea un mediu de lucru agreat de angajaţi, pentru rezultate optime.

Recunoaşte meritele angajaţilor

Unul dintre elementele cheie de care trebuie să ţii cont atunci când ai angajaţi este recunoaşterea meritelor lor. Atunci când angajaţii au demonstrat că pot realiza proiecte dificile, care s-au încheiat cu succes, recunoaşterea meritelor poate avea un puternic impact asupra modului lor de lucru şi îi pot motiva să meargă mai departe. Indiferent dacă planifici o şedinţă specială în care să discuţi despre rezultatele bune pe care le-au obţinut sau le mulţumeşti personal pentru eforturile depuse, membrii echipei cu siguranţă vor aprecia. Totodată, grija şi aprecierea pentru angajaţii tăi se pot demonstra şi prin plata la zi a salariului şi a bonusurilor. Pentru a-ţi uşura munca, vei avea nevoie de un calculator salariu de la Ciel.ro, cu ajutorul căruia poţi ţine evidenţa tuturor angajaţilor. Această aplicaţie software pentru salarii te va ajuta să economiseşti timp şi bani şi îţi va da ocazia să emiţi rapid prime, adeverinţe sau tichete pentru angajaţi.

Acordă întotdeauna feedback

Pentru a dezvolta relaţii profesionale bune la locul de muncă, este nevoie să acorzi angajaţilor feedback la timp. Indiferent de proiect, feedback-ul reprezintă unul dintre cele mai importante instrumente de comunicare, ce ajută atât angajatul, cât şi compania, să evolueze. Atunci când anumiţi angajaţi au demonstrat rezultate bune pe parcurs, nu ezita să îi feliciţi şi să îi încurajezi pentru viitoarele proiecte. Bineînţeles, feedback-ul înseamnă şi critici constructive: angajatul trebuie să ştie dacă face ceva greşit, pentru a avea ocazia să remedieze problema. Astfel, nu numai că vei reuşi să motivezi angajaţii, însă le vei demonstra că eşti alături de ei şi că îi vei ajuta să îşi mărească performanţele.

Tratează angajaţii cu respect

Pentru a te bucura de rezultate bune ale angajaţilor la locul de muncă, va trebui să construieşti relaţii solide, care să îţi aducă beneficii. Astfel, tratează-ţi întotdeauna angajaţii cu respect. Cheia unei relaţii profesionale bune ţine de capacitatea ta de a permite angajaţilor să facă greşeli, fără a-i critica sau a-i plasa într-o poziţie inferioară. În caz contrar, angajaţii se vor simţi încolţiţi şi nu vor mai fi capabili să dea randament. Ascultă-i, încurajează-i şi pune pe primul plan discuţia liberă, constructivă. Un cadru prea formal, în care se vor simţi tot timpul certaţi şi priviţi cu inferioritate, nu le vor aduce niciun avantaj.

Încurajează productivitatea angajaţilor prin recompense

O altă modalitate de motivare a angajaţilor ţine de sărbătorirea reuşitelor. Productivitatea angajaţilor poate creşte atunci când se simt răsplătiţi şi apreciaţi pentru munca lor, de aceea nu ezita să le oferi mici recompense. Fie că este vorba despre înscrierea la un curs care ajută angajaţii să se dezvolte sau despre un coş de cadouri, este foarte important să celebrezi fiecare reuşită în cadrul companiei. În acest fel, angajaţii vor vedea cum eforturile lor dau roade şi se vor simţi respectaţi şi înţeleşi.

Crează relaţii bazate pe încredere

O relaţie profesională bazată pe încredere va ajuta compania să se dezvolte într-un timp scurt. Încurajează inovaţia şi oferă-le angajaţilor şansa de a îşi spune sugestiile cu privire la îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferiţi. Pentru a le demonstra că ai încredere în ei, comunică deschis, cere-le părerea în legătură cu obiectivele de realizat şi crează o atmosferă care să îi încurajeze să discute liber şi fără teamă. Acest lucru îi poate ajuta să prindă mai mult curaj şi să planifice proiecte care să îmbunătăţească produsele promovate.

Nu renunţa la angajaţii buni

Pentru menţinerea unei afaceri profitabile, nu trebuie să pierzi angajaţii valoroşi din cadrul companiei. Una dintre greşelile majore pe care o fac angajatorii este că nu acordă atenţie plecării angajaţilor. Acest lucru poate aduce o imagine negativă asupra companiei, reprezentând o lipsă de interes din partea angajatorului pentru forţa de muncă. În acest sens, ori de câte ori observi că un angajat bun nu mai este productiv sau entuziasmat şi nu se mai implică în proiecte alături de ceilalţi colegi, trebuie să afli motivele pentru care nu este mulţumit de munca pe care o face. Doar în acest fel, vei putea să găseşti soluţii clare, pentru a nu pierde angajaţii pe care te bazezi.

Nu uita de introducerea unui program de mentoring

Pentru a motiva angajaţii la locul de muncă, introducerea unui program de mentoring poate fi extrem de avantajoasă. Un angajat cu experienţă în companie poate deveni în orice moment mentor pentru angajaţii aflaţi la început de drum. Un astfel de program va demonstra interesul companiei pentru creşterea productivităţii angajaţilor şi este o dovadă că doreşti să investeşti timp şi resurse în carierele lor. Totodată, vei reuşi să creezi o echipă mai bine pregătită şi un mediu de lucru mai relaxat.

Crearea unui mediu de lucru care să motiveze angajaţii este esenţială, întrucât aceştia se vor simţi în siguranţă şi mult mai apreciaţi în activitatea pe care o desfăşoară. Ţinând cont de sfaturile noastre în crearea unui mediu de lucru propice, angajaţii vor fi mult mai productivi în promovarea corectă a serviciilor oferite de companie.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.