Anvelopele fara aer, care nu vor mai face pana

Michelin testeaza anvelopele fara aer Uptis, care nu vor mai face pana, pentru a le aduce pe piata in 2024. Primele masini care vor fi echipate cu acestea vor fi Chevrolet Bolt, in urma semnarii unui parteneriat cu General Motors.

Tehnologia pentru anvelope fara aer are mai multe beneficii atat pentru soferul vehiculului, cat si pentru mediu. Procesul de productie are nevoie de mai putina materie prima si de mai putina energie fata de anvelopele clasice (radial tubeless). In plus, cu acest model fara aer va fi redus semnificativ numarul de anvelope deteriorate.

Intrucat nu au aer, noile anvelope Michelin reduc uzura neregulata si pericolele pe sosele cauzate de explozii.

Aproximativ 12% din anvelopele de pe masini sunt reciclate mai devreme din cauza exploziilor si aproximativ 8% sunt dezmembrate din cauza uzurii neregulate. De aceea, peste 200 de milioane de pneuri sunt inlocuite mai devreme.

Michelin sustine ca anvelopa Uptis nu se va simti prea diferita comparativ cu anvelopa pneumatica clasica. Greutatea lui Uptis se situeaza intre greutatea unei anvelope standard si a unei anvelope run-flat la 22,5 kg.
Uptis are insa avantajul de a elimina necesitatea unui pneu de rezerva, ceea ce reprezinta o reducere semnificativa a greutatii unui vehicul.

Michelin nu a anuntat preturie pentru anvelopele Uptis si nu a indicat ce gama de vehicule sau marimi vor fi disponibile la lansarea pe piata. Este de asteptat ca noile anvelope sa coste peste pretul mediu din piata. Compania este in discutii cu flote si parcuri de inchirieri masini.

sursa wall-street.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.