O viata sanatoasa presupune efectuarea antrenamentului cardio

Sedentarismul este una dintre cele mai importante probleme cu care se confrunta societatea din ziua de azi. Fie ca petrecem din ce in ce mai multe ore pe scaun, la birou, fie ca stam in fata computer-ului sau a tv-ului pentru a ne relaxa, din ce in ce mai multi oameni au probleme de sanatate din cauza sedentarismului. Exercitiile fizice, mersul pe jos precum si o dieta alimentara stricta sunt modalitatile prin care putem scapa de efectele negative ale sedentarismului.

Antrenamentul cardio, unul dintre cele mai eficiente exercitii fizice

Auzim din ce in ce mai des oameni care fac exercitii cardio. Ce sunt acestea? Sunt exercitii fizice care au drept scop cresterea batailor inimii pentru a spori circulatia sangelui. Exercitiile cardio se impart in doua categorii, si anume:

  1. Exercitii aerobe. In cadrul acestei categorii de exercitii fizice intra bicicleta, innotul, catararile, stepper-ul dar si alergarea sau mersul normal. Aceasta categorie de exercitii cardio este preferata de catre cei care sunt la inceput de drum in ceea ce priveste miscarea.
  2. Exercitii anaerobe. Aceasta categorie de exercitii este compusa din sprinturi, saritul cozii sau spinning. Aceste exercitii se adreseaza celor care au deja experienta in acest domeniu si care doresc sa treaca la un nivel superior in ceea ce priveste pregatirea fizica.

Beneficiile oferite de catre antrenamentul cardio

Avand in vedere ca pierderea in greutate este cel mai vizibil avantaj oferit de catre antrenamentul cardio este considerat ca acesta este si cel mai important avantaj oferit de catre efectuarea unui astfel de antrenament. Adevarul este ca antrenamentul cardio realizat constant ofera mult mai multe beneficii, cateva dintre acestea fiind :

  • Contribuie la imbunatatirea calitatii somnului.
  • Imbunatateste sanatatea articulatiilor, prevenind aparitia durerilor articulatiilor.
  • Imbunatateste functiile creierului.
  • Imbunatateste sistemul imunitar facandu-l mai rezistent in fata racelilor sau a factorilor nocivi.
  • Ofera un tonus muscular bun.
  • Previne aparitia depresiei.
  • Imbunatateste functionarea organelor corpului.

Unde putem face antrenamente cardio?

Multi dintre noi dau vina pe lipsa timpului atunci cand incearca sa gaseasca motive pentru care sunt sedentari. Adevarul este ca aceste persoane nu au vointa si nu sunt interesate de modul in care arata si nici macar de faptul ca sedentarismul le afecteaza starea de sanatate.

De regula antrenamentele cardio se realizeaza in cadrul unei sali de sport insa sunt si exercitii cardio care pot fi realizate fara nici un fel de problema in natura sau chiar in confortul casei noastre. Alergatul sau mersul pe jos sunt doar doua dintre exercitiile cardio care pot fi realizate in natura. In cazul in care ne dorim efectuarea unor exercitii cardio mai complicate este necesara realizarea acestora intr-o sala de sport si sub indrumarea unui specialist.

De asemenea si din confortul casei putem realiza antrenament cardio. Pentru a putea face acest lucru este necesara transformarea unei camere intr-o sala de sport la tine acasa. Pentru ca aceasta solutie sa fie cat mai eficienta este necesara dotarea camerei cu aparate care sa ne ajute sa ne indeplinim cu brio tipurile de antrenament cardio pe care ne propunem sa le facem din confortul casei noastre.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.