Ministerul Sanatatii: proiect de 21 milioane de lei

Ministerul Sanatatii si Directiile de sanatate publica vor simplifica si digitaliza procedurile de autorizare si avizare din sistemul medical, in urmatoarea perioada, prin intermediul unui proiect cu finantare europeana.

Ministerul Sanatatii a primit aprobare pentru cel de-al doilea proiect din cele 7 de interes major depuse in cadrul Programului Operational Capacitate Administrativa (POCA). Este vorba de digitalizarea procedurilor de autorizare si avizare din sistemul medical.

Astfel, finantarea europeana de peste 21 milioane de lei va fi utilizata pentru cresterea capacitatii administrative a Ministerului Sanatatii si a Directilor sanatate publica judetene/ a Municipiului Bucuresti prin introducerea unor solutii informatice eficiente. Durata de implementare a proiectului este de 3 ani.

Citeste si:  STB SA lucrează la un upgrade pentru Sistemul Automat de Taxare, pot apărea dificultăți

„Am gandit acest proiect cu scopul de a reduce birocratia si creste transparenta institutionala. Vor fi implementate masuri de simplificare a procedurilor pentru cetateni si de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de asteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare si autorizare, arhivarea electronica, digitalizarea fluxurile de lucru de baza din minister. Proiectul are si o componenta de formare profesionala prin instruirea a 200 de persoane implicate in acest proces de implementare a solutiilor informatice”, a spus Sorina Pintea, ministrul Sanatatii.

Proiectul va contribui la solutionarea nevoilor identificate la nivelul MS/DSP prin:

Citeste si:  Deputații PSD nu vor asigura cvorumul plenului reunit în care va fi votat noul Guvern

a) posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea inregistrarii electronice si a arhivarii electronice a documentelor la nivelul MS/DSP;
b) digitizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizarii/autorizarii prin intermediul platformei informatice si asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminand posibilitatea dublarii si inconsecventei datelor si informatiilor detinute in cadrul institutiei;
c) dezvoltarea si implementarea unei solutii de portal care va asigura accesul facil al cetatenilor si mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice si incarcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare. De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informatiilor intre institutie si cetateni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de inregistrare electronica, eliminand astfel obligativitatea depunerii solicitarilor in format letric la sediul institutiei, oferind posibilitatea completarii dosarelor fara deplasarea la sediul institutiei;
d) retro digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizica din ultimii trei ani, asigurandu-se accesul rapid al personalului implicat in procesele de avizare/autorizare repetitive (vizele anuale), reducand astfel considerabil durata procesului.

Citeste si:  Hope and Homes for Children și DGASPC Iași au inaugurat Casa de tip familial „Teilor” din Târgu Frumos

sursa wall-street.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata