Cum să-ţi începi ziua la birou pentru a fi productiv?

Orice companie îşi doreşte să aibă angajaţi cât mai productivi, deoarece timpul înseamnă bani, însă există uneori o serie de factori care le îngreunează activitatea celorlalţi. A fi eficient şi productiv la birou înseamnă a îndeplini cât mai multe sarcini, într-o perioadă cât mai scurtă de timp, însă este necesar să ştii cum să îţi prioritizezi fiecare activitate, pentru a nu te aglomera cu detalii  neimportante. De aceea, îţi venim în ajutor şi îţi oferim câteva sfaturi pentru a-ţi spori productivitatea.

Trezeşte-te devreme şi începe ziua în forţă!

Mai multe studii au demonstrat că persoanele care se trezesc mai devreme dimineaţa sunt mult mai productive şi au mai mult succes, iar un exemplu este CEO-ul Apple, Tim Cook, care se trezeşte la 3:45. Încearcă să profiţi cât mai mult de timpul liber pe care îl ai dimineaţa, pentru a asculta muzică, pentru a face puţin sport sau pentru a citi ştirile. Şi nu uita de micul dejun, care este cea mai importantă masă a zilei. Iar pentru un plus de energie, nu uita de cafea. Poţi încerca acum boabele de cafea de la Kafune, care au o aromă intensă şi o savoare inedită.

Începe cu task-urile mai dificile

Dacă vrei să fii cât mai activ şi productiv, ar fi ideal să începi cu cele mai dificile task-uri, cu problemele care îţi dau bătăi de cap, iar pentru finalul zilei poţi păstra sarcinile mai uşoare. Încearcă să nu rămâi în acelaşi cerc al activităţilor de rutine, accepta provocări şi vezi cât de bine te vei putea concentra asupra lor

Asigură-te că ţi-ai rezervat timp pentru pauze

Să fii productiv nu înseamnă să lucrezi robotic, fără oprire, ci dimpotrivă, acest tip de muncă influenţează negativ orice tip de activitate. Dacă aloci mai multe ore pentru activităţile de la birou, vei avea impresia ca îţi foloseşti capacităţile la maxim, pentru mai mult timp. Din păcate, activităţile realizate robotic nu au rezultate satisfăcătoare. De aceea sunt recomandate câteva pauze strategice, care să îţi permită să te detaşezi pentru câteva minute de la activităţile care te solicită şi să îţi reîncarci bateriile. 

Renunţa la elementele care te încurcă

De multe ori nu îţi poţi efectua activităţile într-un mod productiv, deoarece eşti întrerupt de diverşi factori, cum ar fi muzica de la birou, un computer care se blochează mereu, apeluri telefonice insistente sau alerte de e-mail. Mereu va apărea ceva care îţi va distrage atenţia şi care îţi va provoca o stare de stres continuă. Încearcă să scapi de toate aceste elemente care te încurcă, mai ales atunci când ai ceva important de rezolvat. Poţi să îţi pui telefonul pe modul avion sau silenţios, te poţi deconecta de pe reţelele de socializare sau de pe e-mail şi poţi alege un fundal muzical relaxant, care să te ajute să te detaşezi de discuţiile din birou. După un timp, oamenii se vor obişnui cu stilul tău de lucru şi nu te vor mai deranja atunci când eşti ocupat. 

Prioritizează-ţi activităţile

Te-ai gândit până acum să îţi faci un to do list? S-ar putea ca o listă de activităţi să te ajute să fii mult mai productiv la birou. Chiar dacă uneori planificarea sarcinilor şi a întâlnirilor sună bine, aceste planuri sunt de obicei date peste cap de cerinţe şi sarcini neprevăzute. De aceea, te poţi ocupa de o parte din activităţile de pe listă, înainte de a răspunde la e-mail-uri sau la telefoane. Astfel, vei ştii că ai apoi la dispoziţie tot restul zilei pentru a îţi îndeplini toate celelalte sarcini rămase.

 

Chiar dacă uneori ai impresia că nu reuşeşti să faci tot ceea ce ţi-ai propus, încearcă să ai o atitudine relaxată la birou, deoarece stresul nu te va ajuta niciodată. Cel mai bine ar fi să îţi gestionezi timpul cu atenţie şi să începi cu lucrurile importante, alege cele mai dificile sarcini şi ocupă-te de acestea prima dată. 

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.