636 de poduri de cale ferata urmeaza sa fie incluse in programe de modernizare

CFR Infrastructura anunta ca 636 de poduri si podete sunt incluse in programele de modernizare derulate la nivelul retelei feroviare, finantarea lucrarilor fiind asigurata din fonduri nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) si Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).

Astfel, 416 poduri si podete sunt incluse in proiectele de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunare (ramura nordica), de la Frontiera si pana la Sighisoara, unde viteza maxima de circulatie a trenurilor de calatori va creste la 160 km/h. Lucrarile vizeaza:

237 de poduri/podete pe sectiunea feroviara Sighisoara – Coslariu – Simeria (173 km), dintre care 164 poduri/podete – finalizate si 73 de poduri/podete – in executie
167 poduri/podete pe sectiunea de cale ferata Simeria – km 614 (141 km), dintre care 61 de poduri (stadiul executiei 21%) si 106 podete (stadiul executiei 35%)

12 podete pe sectiunea de cale ferata km 614 (Radna) – Frontiera (42 km) – finalizate
Mai mult, 219 poduri/podete sunt incluse in programul destinat exclusiv lucrarilor de modernizare a podurilor, podetelor si tunelurilor de cale ferata; program structurat in doua etape si implementat pe raza regionalelor de cale ferata – Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi, Galati si Constanta.

Etapa I include 64 de poduri/podete:

-45 de poduri/podete (Regionalele CF Constanta, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov si Iasi) – finalizate

-19 poduri/podete (Regionalele CF Timisoara, Cluj, Bucuresti si Craiova) – in executie
Etapa a II-a include 155 de poduri/podete, pentru care se elaboreaza studii de fezabilitate.

-34 poduri/podete (Regionalele CF Cluj si Brasov) – contracte semnate in august 2019
-85 poduri/podete (Regionalele Craiova, Bucuresti si Galati) – analiza ofertele
-21 poduri/podete (Regionala CF Iasi) – procedura de licitatie in derulare
-15 poduri/podete (Regionalele CF Timisoara) – reluare licitatie

De asemenea, tot in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM), cu finantare din fonduri externe nerambursabile, a fost inclus si proiectul Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1 – Redeschiderea circulatiei feroviare pe Podul Gradistea, proiect lansat de CFR SA in 22 august, prin publicarea pe SICAP a procedurii de licitatie pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie, cu o valoarea totala estimata de 400 milioane de lei fara TVA si termen limita de depunere a ofertelor 25 septembrie 2019.

sursa wall-street.ro

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.