Cum pot să cresc în carieră? 7 sfaturi bine de știut

Cu toții râvnim la o carieră de succes, apreciere la justa noastră valoare și remunerații pe măsura eforturilor depuse. Se spune că atunci când îți dorești ceva cu adevărat, se împlinește. Totuși, nu este de ajuns să vrei, ci trebuie să îți explorezi potențialul la maximum ca să pășești pe culmile înalte ale triumfului. Pentru unii oameni care muncesc din greu, însă, reușitele întârzie uneori să apară. Specialiștii în domeniu au o explicație pentru acest fenomen. Ei spun că nu este suficient să depui efort, ci să îți structurezi un plan de avansare în carieră, să îți setezi obiective și, prin ambiție, să alegi calea corectă către victorie. Unde te vei afla din punct de vedere profesional depinde doar de tine, pentru că nu există o rețetă a succesului, dar apar întotdeauna mutări inteligente care îți cresc șansele de a fi promovat. Iată ce poți face pentru a avansa pe scara ierarhică:

Ieși din zona de confort

Nu este deloc simplu să te mobilizezi de unul singur pentru a descoperi secrete care să te ajute să crești profesional. De aceea, poți încerca să citești câteva cărți pentru dezvoltarea carierei ca să afli sfaturi importante de la specialiști sau oameni care au reușit în carieră sau care și-au depășit cu mult aspirațiile. Însă, până parcurgi rândurile unei astfel de lecturi, îți vindem un pont pe care îl vei întâlni în majoritatea cărților de dezvoltare personală: este vorba despre a spune „da” provocărilor și despre a ieși din zona ta de confort.

Dacă ești deja angajat de ceva timp într-o companie și nu ai reușit să avansezi, încearcă să schimbi ceva în rutina anilor trecuți. Acceptă atribuții de care toți ceilalți fug, ieși în evidență prin rezolvarea lucrurilor complicate și înfruntă situațiile mai puțin plăcute. Chiar dacă acest lucru implică un program de muncă prelungit, vei observa că eforturile tale de a contribui la reușitele firmei vor fi apreciate.      

Stabilește-ți obiective

Setează-ți de la bun început obiectivele, stabilește un target personal în ceea ce privește cariera și încearcă să mergi în direcția respectivă. Fără un plan bine pus la punct, activitatea ta profesională s-ar putea transforma în haos. Atunci când știi ce îți dorești să realizezi, vei descoperi mult mai ușor pașii ce trebuie urmați până la îndeplinirea obiectivelor. Dacă lucrezi într-o companie care nu îți împărtășește valorile, încearcă să cauți alt loc care să-ți ofere șanse de evoluție profesională. 

Fii organizat

Încearcă să fii organizat și să îți faci treaba cât mai bine, să termini la timp proiectele, să duci la bun sfârșit orice sarcină, să respecți termenele limită și să menții în permanență standarde înalte legate de calitatea muncii tale. Atunci când ai o perioadă mai aglomerată, începe cu prioritățile, nu te întrerupe și urmează un fir logic al problemelor pentru a le rezolva cât mai rapid. Persoanele care își îndeplinesc sarcinile cu seriozitate vor căpăta mai ușor respectul colegilor și atenția superiorilor.

Învață în permanență

În activitatea profesională, este foarte important să continui procesul de perfecționare, indiferent de domeniul în care lucrezi. Chiar dacă ai fost angajat pentru cunoștințe, experiență sau abilități într-un anumit sector, asta nu înseamnă că nu poți învăța și alte lucruri care îți pot fi de folos pe viitor. Lucrurile evoluează constant și tu trebuie să fii pregătit să faci față schimbărilor, așa că fii mereu în căutare de noi informații. Citește cărți pentru dezvoltarea carierei, studii de specialitate, articole, urmărește site-uri din diferite domenii sau mergi la evenimente unde poți afla mai multe despre ceea ce te interesează.

Construiește relații strategice

Privește firma la care lucrezi ca pe un sistem social în care persoanele cel mai bine conectate au o influență deosebită și avansează foarte ușor. Și tu poți să te numeri printre ele prin prisma realizărilor profesionale. Încearcă să cunoști oameni-cheie din organizație, cărora să le demonstrezi potențialul tău de dezvoltare și să le câștigi încrederea ca profesionist.

Câștigă respectul prin muncă

Prin puterea exemplului vei reuși mult mai multe decât ți-ai putea imagina. Nu ține cont de poziția ta în cadrul companiei și implică-te atunci când este un volum ridicat de muncă, preia sarcini care îi copleșesc pe ceilalți și arată că îți pasă de reușită tuturor. În acest fel, vei demonstra că poți fi o persoană de bază care îi ajută, îi motivează și îi susține pe cei din jur, indiferent de situație.

Vino cu idei noi

Atunci când ai ca obiectiv creșterea profesională, creativitatea și proactivitatea pot fi calități ce te vor propulsa pe scara ierarhică. Inovația, dorința de dezvoltare și entuziasmul sunt câteva dintre lucrurile pe care angajatorii le caută la orice candidat, deoarece resursa umană este singura capabilă să creeze. Gândește în afara tiparului, vino cu idei noi care să îmbunătățească procesul de lucru al companiei sau să aducă plus valoare. Pe lângă faptul că vei fi bine văzut de superiori, o să ai satisfacția că ai pus umărul la dezvoltarea firmei.

 

Cu siguranță există în jurul tău numeroase persoane care reușesc să avanseze în carieră. Și tu poți crește, dacă muncești pentru asta și depășești obstacole pe care uneori le întâmpini chiar din cauza propriilor bariere. Esențial este să nu îți mai cauți scuze și să pui în aplicare idei care te vor ajuta să ajungi acolo unde îți dorești.

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.