STS: Serviciul de urgență 112 a trecut printr-un val de critici. Imaginea nu e definitorie

4

STS precizează că, deși serviciul 112 a trecut printr-un val de critici, cazurile mediatizate nu reprezentă imaginea sistemului. În acest sens, STS a dat drept exemplu caz din Mehedinți, cu un bărbat care s-a rătăcit în pădure și a fost găsit după trei ore.

„Serviciul de urgență 112 a trecut, în ultima vreme, printr-un val de critici, dar dorim să vă ilustrăm faptul că imaginea acestui serviciu nu este definitorie prin cazurile mediatizate, în ultima vreme”, informează Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), printr-un comunicat de presă.

Citeste si:  Ponta: Lui Băsescu îi este frică de ce ar putea să spună Opriş despre cum a fost în 2009 la alegeri

În acest sens, STS dă drept exemplu un caz din Mehedinți, când „domnul Ion” a sunat la 112 pentru a anunța că s-a rătăcit în pădure.

„Persoana, rănită la mână, nu cunoaștea detalii exacte referitoare la locul în care se afla, singura informație de localizare oferită operatorului 112 fiind între zona Pristol și Gârla Mare, Mehedinți.
După discuțiile preliminare în care s-a încercat reconstituirea traseului acestuia și a zonei posibile unde s-ar putea afla persoana, operatorul 112 din cadrul Centrului unic pentru apeluri de urgență Mehedinți a transferat apelul către agenții – Poliție, Ambulanță, Pompieri și Jandarmerie. După numai trei ore, ajutați de coordonatele din teren și indiciile oferite de către apelant, acesta a fost găsit, urmare a cooperării eficiente a echipajelor agențiilor specializate”, mai arată sursa citată.

Citeste si:  Constanța: Șase tineri, reținuți după ce au fost prinși furând motorină din vagoanele unui tren

În ultima perioadă, serviciul de urgență 112 a fost criticat din cauza unor incidente, cel mai notabil fiind cazul Caracal – în luna iulie, Alexandra Măceșanu a sunat de trei ori la 112, iar tânăra a fost localizată după 19 ore, însă a fost prea târziu.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata