UE a extins normelor privind gestionarea infrastructurii rutiere

 Consiliul UE a adoptat, luni, norme revizuite pentru a include autostrăzile și alte drumuri principale din afara rețelei transeuropene de transport. Reforma face parte din obiectivele strategice de reducere la jumătate, până în 2020 a numărul deceselor cauzate de accidente rutiere.

Uniunea Europeană își propune ca până în 2050 numărul deceselor cauzate de accidente rutiere să se apropie de zero, informează Consiliul UE, într-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituției.

„Directiva revizuită va extinde domeniul de aplicare al normelor actuale pentru a include autostrăzile și alte drumuri principale din afara rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Statisticile indică faptul că acest lucru va contribui la sporirea considerabilă a siguranței infrastructurii rutiere în întreaga UE. Domeniul de aplicare al normelor va include și drumurile situate în afara zonelor urbane, construite prin folosirea de fonduri din partea UE”, mai arată sursa citată.

Citeste si:  România a avut, în februarie 2010, a patra scădere a comerţului cu amănuntul din UE

Astfel, statele membre vor trebui să efectueze o evaluare a siguranței rutiere la nivelul întregii rețele cel puțin o dată la cinci ani.

Prin evaluarea la nivelul întregii rețele se realizează o imagine de sinteză a întregii rețele rutiere vizate de această directivă, care este folosită pentru a evalua riscul de accidente. Autoritățile vor utiliza rezultatele pentru a efectua inspecții de siguranță rutieră mai bine orientate sau pentru măsuri directe de remediere. Primele evaluări ale siguranței rutiere la nivelul întregii rețele trebuie furnizate cel târziu în 2024.

Citeste si:  UE a semnat decizia de eliminare a vizelor pentru cetăţenii moldoveni, care va intra în vigoare la 28 aprilie

Va fi obligatoriu să se țină seama în mod sistematic de pietoni, cicliști și alți utilizatori vulnerabili ai drumurilor în procedurile de gestionare a siguranței rutiere. În 2017, acești utilizatori ai drumurilor au reprezentat aproape jumătate din decesele cauzate de accidente rutiere în UE, mai spune sursa menționate.

Votul de luni al Consiliului Uniunii Europene încheie procedura legislativă. La 21 februarie 2019, Președinția română a Consiliului UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu.

Directiva urmează acum să fie publicată în Jurnalul Oficial al UE. Ea va intra în vigoare la 20 de zile după publicare. Statele membre vor avea apoi la dispoziție doi ani pentru a adopta dispoziții naționale în vederea punerii sale în practică, conchide comunicatul de presă.

Citeste si:  Gigantul chinez SMIC „în șoc” după amenințarea cu interdicția comercială din SUA
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata