Drumul lung dar plin de rezultate pentru obtinerea unei certificari ISO 9001

Obtinerea unui certificat ISO a devenit tot mai populara si in tara noastra, cu precadere cea referitoare la ISO 9000, pentru certificarea calitatii, atat in domeniul productiei cat si in cel al serviciilor.

Aceasta certificare, precum si procesul de obtinere a acesteia va insemna pentru cei interesati anumite costuri, pe langa cele financiare fiind de luat in seama si cele de timp. De aceea poate multa lume isi pune problema daca acest demers este unul folositor, care sa aduca beneficii, sau unul la care ar putea renunta.

Scopul acestei certificari, lansata in anul 1987 de catre Organizatia Internationala de Standardizare(ISO) a fost acela de a trasa o definitie internationala a calitatii, indiferent de tara, de domenii de activitate, pentru orice tip de afacere, ea a fiind adoptata in prima faza de catre companiile mari, dar ulterior a devenit tot mai populara si in randul companiilor medii si chiar mici.

Prin acest sistem de management al calitatii se doreste indeplinirea cu succes de catre companii a tuturor nevoilor si asteptarilor unei companii, dar si a standardelor si reglementarilor din domeniul productiei. Optand pentru certificarea ISO 9001 o companie va asigura clientilor sai produse de calitate, intotdeauna, in mod consistent, eliminand erorile si ineficienta din sistem.

Acest lucru va duce la o credibilitate crescuta pe piete, asigurand o intrare mai facila, precum si pentru obtinerea de imprumuturi. Dar odata ce ati optat pentru obtinerea unei certificari ISO, nu acesta ar trebui sa fie scopul in sine, ci obtinerea calitatii. Certificarea este un proces complex, care necesita timp si perseverenta, implica anumite costuri, o anumita birocratie.

Daca scopul este doar acela de a obtine certificarea, in final rezultatul s-ar putea sa nu fie cel scontat, dar daca in schimb scopul este obtinerea calitatii in ceea ce faceti, atunci si acest proces va fi unul care va avea sens, si sanse mai mari de reusita. Certificarea va veni doar ca o confirmare a faptului ca firma pe care o reprezentati ofera produse de calitate si ca partenerii si clientii companiei pot avea incredere in Dvs.

Decizia de a implementa standardul de calitate ISO 9001 inseamna aplecarea companiei Dvs. catre obtinerea de rezultate, de a identifica acele zone care necesita imbunatatiri pentru a obtine satisfactia clientilor. Acest demers duce la o focalizare pe obiectivele companiei si in acelasi timp reducerea oricaror riscuri care pot aparea in procesele Dvs.

Controlul pe care il veti obtine prin intelegerea avansata a proceselor, printr-o documentatie adecvata, prin imbunatatirea comunicarii interne, va creste considerabil capacitatea de a oferi produse si servicii de calitate clientilor si de a asigura o imagine de profesionist in piata.

Este important sa stabiliti obiectivele pe care doriti sa le atingeti demarand acest proces, intelegerea standardului si a procesului de certificare, stabilirea persoanei care se va ocupa de implementarea acestuia, precum si a modului in care veti realiza tot ce tine de training, cursuri, coaching, de apelarea la consultanti care sa va ajute in diferite grade cu implementarea standardului si cu intelegerea adecvata a acestuia.

Toate aceste avantaje majore au facut ca foarte multe firme, atat la nivel global, cat si din tara noastra sa faca demersurile pentru a obtine certificarea ISO 9001 si astfel sa ofere asigurarea calitatii in activitatea lor, fie ca vorbim despre fabrici, proiectare, constructii, servicii.

Tot acest proces de implementare a standardului va scoate la iveala neajunsurile pe care firma, procesele sale le au, va arata ce zone pot fi eficientizate si imbunatatite, ele vor duce in final la intarirea companiei pe termen lung, la crearea de noi oportunitati, la accederea pe diverse piete, la contracte guvernamentale, la surse de finantare, va creste increderea investitorilor si a partenerilor. Desi acest proces dupa cum spuneam poate fi unul de durata, complex, si costisitor, el are menirea tomcmai de a reduce pierderile, ineficienta, deci pe termen lung va avea o serie de beneficii care il vor face sa fie o alegere inspirata.

Faptul ca pe durata procesului de certificare vor fi reliefate slabiciunile companiei, a proceselor de fabricatie, de distributie, aprovizionare, etc nu poate fi decat un lucru pozitiv in ultima instanta pentru ca va face compania mai performanta si mai atractiva. Dar obtinerea unei certificari implica si niste costuri de care trebuie tinut cont, o serie de cunostinte si abilitati pe care proprietarii sau managerii unei companii trebuie sa le aiba, un efort si o perseverenta pe termen lung, un anumit proces birocratic.

Tot acest efort si timp nu poate oferi rezultate garantate pe termen lung de catre obtinerea certificarii in sine, ci doar de o dedicare veritabila pentru calitate si oferirea satisfactiei maxime clientilor companiei.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.