Avem creştere de 50% pe partea de consum de date

 Din punctul de vedere al clienţilor, cererea este încă prezentă şi pe un trend ascendent, cu creştere pe partea 4G și spor de 50% la consumul de date de date, a declarat luni Murielle Lorilloux, CEO Vodafone, în cadrul ZF Digital Summit 19.

„Clienţii văd importanţa conectivităţii, atât pe partea de mobile, cât şi pe fix. Din punctul de vedere al cererii, sunt multe perspective bune, mai ales cu noua tehnologie. Tranziţia către următoarele segmente de creştere trebuie gestionată însă atent. Văd un potenţial de creştere pe mai multe segmente, dar suntem deja la un nivel aproape maxim de penetrare. Oportunităţile sunt pe noi servicii şi soluţii, nu pe rata de penetrare”, a spus Murielle Lorilloux.

CEO-ul Vodafone România spune că s-au făcut progrese ușoare pe partea de preţ pentru licitaţiile 5G. „A existat ceva progres, dar nu suficient, în special în discuţiile legate de spectrul de 700 mhz, care încă este foarte scump. România are printre cele mai mari taxe pe spectru din regiune, aproape de 10%. Acest lucru afectează profitabilitatea noastră ca şi operatori. Pe partea de obligaţii de acoperire, este vorba despre cum facem strategia de digitalizare pentru România. Avem nevoie să avem un echilibru. Astăzi, cerinţele exprimate la consultări sunt prea ridicate. Avem nevoie de viteză pentru a putea începe transformarea digitală. Este important pentru noi să ştim pe ce ne bazăm pe următorii 5 ani cu licenţele 5G. Avem nevoie de spectrul de 700 mhz, este important pentru indoor şi ca experienţă a utilizatorilor. Nu avem promisiuni de la nimeni legat de când va fi liber. Nu putem evalua acest spectru ca şi când ar fi deja curat şi l-am putea folosi din prima zi. Va dura timp până vom străbate ţara şi până va fi operaţional. Ne aşteptăm la nişte concesii din partea guvernului cu privire la aceste frecvenţe”, a spus Murielle Lorilloux.

Pentru Vodafone 2019 a fost un an agitat, dar şi benefic, în urma achiziției UPC. „Am intrat şi noi în ”jocul” convergenţei. România este o piaţă avansată din punct de vedere al convergenţei. Să ai un singur punct de contact simplifică lucrurile pentru utilizatori, care pot plăti într-un singur loc toate serviciile, internet fix, mobil, chiar şi TV. Vom avea inovaţii noi şi vom creşte portofoliul având convergenţa în minte. Există o creştere puternică şi pe partea de video on demand. Tinerii se uită la VoD, jucătorii mari din piaţă promovează tot mai puternic. Cred că aceasta va duce la o experienţă mai bună pentru consumatori, şi că este un segment puternic de creştere”.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.