Verificări ale motoarele avioanelor Airbus A220

Producătorul american Pratt & Whitney se confruntă cu noi verificări ale motoarelor pe care le produce pentru avioanele de mai mici dimensiuni, după ce o eroare a motorului a forțat un avion al companiei Swiss să aterizeze la Paris, informează Reuters.

Evenimentul a dus și la oprirea, pentru o perioadă scurtă, a zborurilor cu Airbus A220 din flota companiei.

Anchetatorii francezi au clasificat problema care a perturbat zborul Swiss la scurt timp după plecarea de pe aeroportul londonez Heathrow ca un „incident grav” care va fi anchetat de către Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA.

Acesta a fost cel de-al treilea incident cu motorul, care a implicat aceeași linie aeriană și același model de avion, în ultimele luni.

Agenția franceză BEA a lansat un apel neobișnuit pentru 150 de voluntari de a cerceta o pădure din estul Franței pentru o parte a motorului de la primul incident, din iulie, care a afectat un zbor Geneva – Londra.

Un al doilea incident, din septembrie, a determinat un A220 elvețian să aterizeze la Geneva, ocazie cu care au fost descoperite în carcasa motorului fragmente rupte din motor, a spus BEA.

Swiss, deținută de Lufthansa, a declarat după incidentul de marți că decis oprirea zborurilor flota de avioane A220 Airbus pentru o „inspecție completă” a motoarelor.

În cursul zilei de marți, compania a anunțat că prima aeronavă a revenit deja în operare, dar că inspecțiile au obligat-o să anuleze 100 de zboruri, afectând 10.000 de pasageri.

Se preconizează că operațiunile vor reveni la normal începând de joi.

Incidentul de marți a scos în evidență chestiuni legate de performanțelor motoarelor Geared Turbofan dezvoltate de Pratt & Whitney, o unitate a United Technologies Corp.

Un purtător de cuvânt al producătorului de motoare a declarat că recomandă verificări suplimentare pentru versiunile motorului utilizate de Airbus A220 – un motor cunoscut sub numele de PW1500G – și un avion rival brazilian, Embraer 190/195-E2.

Un motor similar pentru familia mai mare A320neo, cel mai vândut model Airbus, nu a fost afectat.

După incidentele din iulie și septembrie, Administrația Federală a Aviației din SUA a comandat inspecții ale avioanelor A220 și unele avioane Embraer, în septembrie.

Marți, Delta Air Lines a declarat că avioanele sale A220 zburau normal.

Air Baltic a spus că urmărește îndeaproape ultimele recomandări ale lui Pratt, dar că a folosit o versiune diferită a motorului PW1500G.

Airbus a spus că va coopera cu Pratt & Whitney în orice anchetă.

Un total de 90 de aeronave A220, cu 110-130 de locuri, au fost livrate inițial de Bombardier din Canada, iar mai târziu de Airbus, care a preluat anul trecut programul.

În Brazilia, Embraer (EMBR3.SA) nu a comentat. Compania folosește motorul PW1900G de la Pratt în versiunile mai mari ale avioanelor sale E2, cu 80-120 de locuri modernizate.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.