Cuc: Axinia trebuia să semneze contractul de 800 mil. de euro, ca statul să nu piardă finanţarea

Ministrul interimar al Transporturilor, Răzvan Cuc a afirmat marţi, într-o postare pe Facebook, că fostul director al CFR Constantin Axinia trebuia să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Brașov- Sighișoara, în valoare de 800 milioane de euro, pentru a nu pierde finanțarea UE.

„Constat, însă, o serie de vicii logice în afirmatiile domnului Axinia exprimate public: pe de o parte, afirmă că «pe legislație se putea semna contractul» (este vorba despre contractul pentru modernizarea tronsonului Brașov- Sighișoara, loturile 1 Braşov – Apaţa şi 3 Caţa – Sighişoara) şi, pe de alta parte, afirmă că, dacă l-ar fi semnat «ar fi intrat sub incidenţa altor legi». Pe de altă parte, gândesc ca ar fi fost util ca procurorii să afle de la domnul Axinia faptul că acest contract nu este semnat nici până în prezent, dar și faptul ca acest contract la care dânsul face referire trebuia semnat pentru a nu pierde o finanțare europeană de 800 milioane euro, oferita prin programul CEF – Connecting European Facilities”, a declarat Cuc.

Ministrul a mai adăugat că toate guvernele anterioare au fost acuzate că nu au folosit banii europeni sau că i-au pierdut „din motive stupide”, iar programul său de guvernare avea ca prioritate valorificarea acestor fonduri. „Toate Guvernele de până acum au fost acuzate fie că nu folosesc banii europeni, fie că tergiversează birocratic implementarea unor proiecte europene, fie că pierd oportunități de finanțare din bani europeni pentru motive stupide. Mi-am asumat, în calitate de ministru, inclusiv dupa discuții purtate cu reprezentanți ai Comisiei Europene, să iau decizii in interesul statului român şi să pun în mişcare lucruri necesare acestei ţări. Decizia mea s-a inscris în realizarea unui program de guvernare care avea ca prioritate fundamentală atragerea şi folosirea de fonduri europene în interesul statului roman. Reamintesc faptul că, în mandatele mele ca ministru, am lansat proiecte de peste 10 miliarde de euro, aflate în diverse stadii de implementare”, a mai afirmat ministrul.

Răzvan Cuc a mai spus despre Constantin Axinia că „demonstrează, încă odată, că a fost mai degraba un spirit conservator și retrograd, și că este preocupat de polemici mediatice în plină campanie electorală, pesemne de dragul unor promisiuni făcute de alții în a-și recupera postul”.

Ministrul interimar al Transportului a anunţat pe 13 octombrie că CFR Infrastructură avea de făcut restructurări în acelaşi termen cu CNAIR-ul (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), iar pe 14 octombrie, directorul CFR SA a fost demis. La acel moment Constantin Axinia declarat pentru MEDIAFAX că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro. Constantin Axinia a fost audiat marți la DNA.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.