Piloții TAROM se delimitează de declarația colegului care a spus că Mezei s-ar fi îndrăgostit de Cuc

Sindicatul Piloților de Linie din România anunță că se delimitează de declarațiile pilotului TAROM Cezar Osiceanu, care a spus că Răzvan Cuc are dreptul să ceară informații cu privire la pasagerii parlamentari și poate fi luată în calcul ipoteza ca Mădălina Mezei să fi fost îndrăgostită de ministru.

Sindicatul Piloților de Linie din România (S.P.L.R.), având în componență majoritatea piloților din cadrul Companiei Tarom, anunță că se delimitează „în mod categoric” de aparițiile, declarațiile și interviurile recente din spațiul public ale unor persoane ce dețin sau au deținut funcția de pilot în cadrul companiei.

„Dorim să subliniem faptul că aceștia nu prezintă opiniile noastre și acționează în nume propriu, nefiind reprezentativi pentru categoria noastră profesională. Cu toate acestea, Sindicatul respectă opinia persoanelor în cauză de a-și exercita dreptul de Liberă Exprimare conferit și recunoscut de Constituție, câtă vreme acest lucru nu aduce prejudicii de nici o natură vreunei persoane ori instituții”, se arată într-un comunicat al SPLR.

Piloții fac apel către factorii decizionali ca, în ceea ce privește Compania Națională TAROM, să asigure „stabilitatea necesară, prin numirea unei echipe manageriale profesioniste pe termen lung, așa cum prevede legea, să renunțe la guvernarea bazată pe interimate conjucturale de scurtă durată, precum și oferirea răgazului necesar unei astfel de echipe pentru implementarea măsurilor ce pot reașeza compania în vârful ierarhiei transportului aerian”.

Precizările vin după ce un pilot TAROM, Cezar Osiceanu, a precizat, în scandalul între Răzvan Cuc și fosta șefă TAROM, Mădălina Mezei, că ministrul Transporturilor avea competențe de a solicita informații cu privire la pasagerii parlamentari, deoarece compania este deținută de statul român.

Osiceanu a spus, la Digi24, că parlamentarii au un statut aparte.

„Pentru că s-au întâmplat – eu am fost comandant la una dintre aceste curse – la care un parlamentar nu a anunțat și avionul fiind plin, a trebuit efectiv să fie rugat un pasager, cu acordul lui, să se dea jos din avion, ca să se suie un parlamentar la bord. (…) Ministrul transporturilor este cel care, de exemplu, poate să verifice, la fel cum poate să verifice existența parlamentarului Gigel de la Satu Mare, dacă s-a înscris pe listă, orice angajat TAROM sau al unei companii cu care TAROM are legătură, dacă are legătură cu acea rută, să verifice: are rezervare, îi trebuie mâncare, nu-i trebuie mâncare…”, a spus pilotul.

În privința vizitei pe care i-ar fi făcut-o ministrul Cuc Mădălinei Mezei în miezul nopții, pilotul a spus: „Faptul că s-o fi îndrăgostit doamna respectivă de domnul ministru este o ipoteză pe care o puteți lua în calcul”.

Fostul director TAROM, Mădălina Mezei, a anunțat că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-ar fi cerut să reţină aeronavele TAROM la sol în ziua moţiunii, acesta fiind motivul real al demiterii sale din fruntea companiei şi a adăugat că îi va face plângere penală. Mai exact, Mezei a susținut că, în ziua moțiunii de cenzură, când o parte dintre parlamentari trebuiau să vină din ţară pentru a participa la vot, ministrul demis al Transporturilor i-ar fi cerut să reţină aeronavele la sol pentru a împiedica votul.

Ulterior, Răzvan Cuc a negat acuzațiile. Ministrul Transporturilor a admis însă că a cerut lista palamentarilor care zburau cu avioanele TAROM, dar a susținut că a făcut acest lucru pentru a se convinge că aceștia sunt în regulă. Răzvan Cuc i-a reproșat Mădălinei Mezei incompetența, incapacitatea și legăturile cu unele grupuri de interese, precum și faptul că și-ar fi avantajat membrii familiei care lucrează în companie.

DNA a deschis anchetă în acest sens.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.