EUR
4,83 RON
(+0.06%)
USD
4,48 RON
(-0.52%)
GBP
5,49 RON
(+0.35%)
CHF
4,58 RON
(+0.15%)
BGN
2,47 RON
(+0.24%)
BYN
1,73 RON
(-1.52%)
CAD
3,17 RON
(-1.39%)
RSD
0,04 RON
(+0.08%)
AUD
2,69 RON
(-0.27%)
JPY
0,04 RON
(+0.6%)
CZK
0,17 RON
(+0.39%)
INR
0,06 RON
(-0.79%)

 

Program de guvernare PNL: Posibilitatea mutării de la o secție la alta a polițistului

PNL propune pentru Afaceri interne, în programul de guvernare, reorganizarea Poliției Române și modificarea statutului polițistului, astfel încât să permită posibilitatea mutării de la o secție la alta a polițistului, în funcție de situația operativă, în special în mediul urban.

„Evenimente dramatice din ultimii ani au pus în lumină o serie de disfuncționalități ale Jandarmerie și Poliției Române, instituții care au eșuat în îndeplinirea funcției principale, cea de protecție a cetățeanului. Astfel, în cazul Jandarmeriei, uzul disproporționat sau nejustificat de forță tinde să devină regulă pe întreg teritoriul țării, în timp ce structuri din Poliția Română sunt incapabile să se organizeze profesionist pentru a preveni infracțiuni și a acorda sprijin victimelor care solicită ajutor. Scăderea accentuată a încrederii populației în aceste instituții esențiale ale statului a evidențiat necesitatea inițierii unei reforme care să le reașeze în serviciul public, prin depolitizare, reprofesionalizare și transparentizare. În contextul general, cadrul legal privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei trebuie reformat ținând cont de viziunea liberală care pune drepturile cetățeanului în fața intereselor statului. Mai exact, acest lucru presupune stabilirea unor reguli ferme de intervenție, sancționarea imediată a eventualelor abuzuri, precum și dezvoltarea unor mecanisme legale mai eficiente și rapide pentru pedepsirea acestora”, se arată în programul de guvernare al PNL.

În relația cu Uniunea Europeană, PNL susține că aderarea la Spaţiul Schengen rămâne un obiectiv major al României, iar în domeniul asigurării ordinii publice este necesară continuarea procesului de armonizare cu Strategia de securitate internă a Uniunii Europene printr-o abordare conceptuală unitară.

Astfel, Guvernul Orban propune următoarele măsuri pe termen scurt:

„-Evaluarea activității MAI și a structurilor din subordine în vederea eficientizării și desecretizarea documentelor MAI necesare în ancheta Dosarului 10 August;

-Întărirea capacității administrative a structurilor de ordine și siguranță publică prin corelarea numărului personalului angajat cu necesitățile operative din cadrul Jandarmeriei și al Poliției Române.

-Îmbunătățirea cadrului legislativ care reglementează activitatea Jandarmeriei și a Poliției Române astfel încât acestea să redevină instituții aflate în slujba cetățeanului, construite pe criterii de competență;

– Adoptarea unei noi viziuni în materia resurselor umane la nivelul MAI, care să vizeze: Dezvoltarea programelor de pregătire teoretică și practică a angajaților MAI; Regândirea programelor de pregătire la nivelul școlilor de subofițeri/agenți de poliție respectiv a Academiei de Poliție, astfel încât viitorii angajați ai MAI să facă față noilor realități din societatea românească, mai ales în ceea ce privește activitatea infracțională; Diminuarea deficitului de personal la nivelul MAI;

-Consolidarea autorității polițistului aflat în misiune în vederea limitării cazurilor de ultraj sau de polițiști uciși la datorie;

– Demararea inițiativelor de legislative care să aibă ca scop definirea clară a atribuțiilor poliției locale, pregătirea și creșterea eficienței personalului acestor structuri de poliție, precum și aspectele ce privesc colaborarea cu structurile MAI;

– Facilitarea intervențiilor pentru protejarea vieții și a integrității fizice a cetățeanului prin eliminarea barierelor birocratice inutile;

– Eliminarea suprapunerilor de competențe între instituțiile și structurile din subordinea ministerului;

-Inițierea și aplicarea unor programe de colaborare cu Ministerul Educației, în vederea creșterii siguranței în spațiile școlare sau adiacente acestora;

– Întărirea colaborării cu structurile europene în materia controlului și diminuării fenomenului infracțional , al menținerii și restabilirii ordinii publice;

– Adoptarea de măsuri urgente pentru modernizarea punctelor de control ale trecerii frontierei în zonele cu trafic ridicat, terestru și aerian;

– Îmbunătățirea serviciilor oferite către cetățeni de structurile MAI în domeniile documentelor de identitate, de călătorie sau în ceea ce privește atribuțiile DRPCIV;

– Continuarea și îmbunătățirea dotărilor la nivelul structurilor cu atribuții în managementul situațiilor de urgență;

-Armonizarea cadrului legislativ cu incidență în situațiile de urgență în acord cu cerințele europene și nevoile crescânde ale societății;

– Dezvoltarea, perfecționarea și valorificarea resurselor umane, concomitent cu perfecționarea metodelor de pregătire și asigurarea în permanență a echilibrului de resursă umană între personalul care iese și cel care intră în sistem;

– Dezvoltarea sistemelor alternative de alarmare, înștiințare, avertizare a populației ori de informare sistemică, transparentă a deciziilor eficiente și sigure; implementarea sistemului Alertă copil;

– Implicarea activă în realizarea dezideratelor UE și NATO privind acordarea de asistență tehnică statelor aflate în dificultate și participarea în structurile de urgență euroatlantice;

Pentru reorganizarea Poliției Române, PNL propune organizarea concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor de conducere la toate nivelurile și în toate structurile MAI în vederea stabilizării conducerii acestora; Limitarea mandatelor de conducere pentru șefii de inspectorat județean, poliție municipală, orășenească, pentru directorii de direcții și introducerea principiului mobilității pentru ofițerii cu funcții de conducere; Reducerea perioadei de împuternicire în funcții de conducere la maxim 3 luni, cu posibilitatea prelungirii împuternicirii o singură dată; Creșterea numărului de polițiști prezenți în stradă și redefinirea atribuțiilor polițistului de proximitate astfel încât să revină la rolul inițial, acela de cunoaștere în detaliu a zonei arondate și modificarea statutului polițistului care să permită posibilitatea mutării de la o secție la alta a polițistului, în funcție de situația operativă, măsură care se impune în special în mediul urban.

De asemenea, Guvernul orban vrea modernizarea sistemului de monitorizare a situațiilor de urgență și de coordonare / conducere a intervenței;

Dezvoltarea componentei aeriene pentru intervenția în situații de urgență, concomitent cu operaționalizarea de noi Puncte de Operare Aeriană în zonele neacoperite la nivel național în raport cu autonomia aparatelor de zbor (Nord-Vest, Nord-Est, Sud) reprezintă o altă promisiune a PNL.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata