Taxiurile negre din Londra devin nepoluante prin lansarea unei versiuni electrice

 Faimoasele taxiuri negre din Londra vor contribui la reducerea poluării prin lansarea, miercuri, a unei versiuni electrice a acestora, Dynamo Taxi, bazată pe Nissan e-NV200 Evalia, relatează CNBC.

Noul model are o autonomie de până la 300 de kilometri la o singură încărcare, poate transporta maximum cinci persoane şi este accesibil şi persoanelor care folosesc scaune cu rotile.

Legătura Londrei cu taxiurile electrice datează încă din 1897, când şi-a făcut debutul un vehicul numit Bersey. Propulsat de motoare, Bersey avea o autonomie de 30 de mile (48 kilometri) şi atingea o viteză de 9 mile (15,5 kilometri) pe oră, potrivit Science Museum, dar compania care l-a produs era neprofitabilă şi a fost închisă în 1899.

Primarul Londrei, Sadiq Khan, a afirmat că discuţiile cu taximetriştii pentru a folosi vehicule electrice ”reprezintă o parte esenţială a planurilor de a îmbunătăţi calitatea aerului”.

”Dynamo Taxi va accelera retragerea taxiurilor diesel poluante de pe străzile oraşelor din Marea Britanie şi îmbunătăţirea calităţii aerului şi va contribui la abordarea problemei urgente a climei şi la crearea unei economii verzi”, a adăugat acesta, potrivit sursei citate.

Alături de autobuzele roşii cu etaj şi de metrou, taxiurile negre sunt o parte emblematică a transporturilor din Londra.

Începând din ianuarie 2018, taxiurile autorizate pentru prima oară în Londra trebuie să aibă emisii zero. Emisiile lor de dioxid de carbon nu trebuie să depăşească 50 de grame pe kilometru şi trebuie să aibă emisii zero pe o rază de 30 de mile (48 kilometri).

Dynamo Taxi are un preţ de 55.495 de lire sterline (71.461 dolari), dar este eligibil pentru un grant de 7.500 de lire. Noul model de taxi va mări opţiunile pentru transporturi durabile în Londra, alăturându-se vehiculului electric TX al London EV Company. Vehiculul TX este alimentat cu energie de la o baterie lithiu-ion.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.