Ce trebuie să știi când ai un program aglomerat, dar vrei să mănânci mai sănătos

În prezent, peste 70% dintre persoanele adulte au o viață agitată și acuză frecvent simptome precum stresul constant, migrene, căderea părului sau epuizare permanentă.

Având un program extrem de încărcat, cel mai probabil că nu ai timp nici să gătești și să mănânci hrană sănătoasă. Așadar, corpul tău nu primește nutrienții și vitaminele necesare, așa că nu poate susține toată activitatea ta zilnică. După cum poți observa, ai de a face cu un cerc vicios.

De aceea, dacă îți dorești să faci o schimbare în stilul tău de viață și să mănânci mai sănătos, iată câteva recomandări care te vor ajuta!

1. Micul dejun, cea mai disputată masă a zilei

Unele persoane susțin că micul dejun reprezintă cea mai importantă masă dintr-o zi, iar altele o omit complet, săptămâni la rând, abordând varianta postului intermitent.

Adevărul este că micul dejun este la fel de important precum prânzul și cina. El contribuie la numărul total de calorii și macronutrienți (proteine, lipide, grăsimi) consumate în 24 de ore.

Cu toate acestea, pentru o persoana care își începe ziua dimineața devreme și are nevoie de energie pe tot parcursul zilei, micul dejun este, cu adevărat, esențial.

Știm că te trezești deja foarte devreme și nu ai timp să prepari hrana pe moment. De aceea, îți oferim câteva soluții simple, gata în zece minute, pe care le poți pregăti cu o seară înainte:

  • Terci din fulgi de ovăz cu goji, caju și sirop de agave;
  • Iaurt cu cereale integrale și miere;
  • Budincă de chia cu lapte de cocos și fructe proaspete;
  • Smoothie din fructe de pădure proaspete sau congelate, lapte de migdale și spanac.

Ai la dispoziție o mulțime de combinații, așa că fă-ți timp în fiecare seară și păstrează micul dejun în frigider, până a doua zi. Mănâncă-l acasă sau ia-l cu tine la birou!

2. Învață să comanzi prânzul într-un mod inteligent

În ziua de azi, peste jumătate dintre persoanele care lucrează în corporații comandă mâncare la prânz. Cel mai probabil, și tu faci același lucru.

Ei, bine, pe platformele de comenzi nu există doar pizza, burgeri și șnițele cu cartofi prăjiți. Cu puțin tact și o imaginație bogată, poți cumpăra un prânz chiar sănătos. De exemplu, comandă mâncare de la Dristor Tineretului și, pe lângă carne și cartofi sau sosuri, include în meniu și o salată mare.

De fiecare dată când selectezi un produs din meniu, citește cu atenție ingredientele și gândește-te dacă ai putea face preparatele mai sănătoase în vreun fel. Poate vei adăuga mențiunea „fără brânză” sau „fără maioneză”. Poate vei comanda o porție de legume în plus sau vei alege, ca ingrediente extra, castraveți și roșii în loc de cartofi prăjiți.

Variante vor exista întotdeauna și, odată ce ești dispus să alegi ruta sănătoasă, o vei face din ce în ce mai ușor!

3. Începe-ți ziua cu obiceiuri sănătoase

Dacă la prima oră a dimineții ai mâncat un croissant, ai băut o cafea cu zahăr și frișcă, toate acestea după ce ai amânat alarma de minimum trei ori, este posibil să ai în continuare o zi leneșă și plină de abuzuri culinare.

Pe de altă parte, dacă începi ziua cu jumătate de oră de exerciții fizice și un smoothie plin de fructe și legume proaspete, te vei ambiționa să fii la fel de energic până seara.

Nu este un mit: atunci când ai un început de zi productiv și sănătos, vei avea tendința de a continua în aceeași notă. De aceea, toți specialiștii recomandă să-ți începi ziua într-o manieră cât mai sănătoasă și cât mai pozitivă.

În final, nu uita să ai mereu cu tine o gustare „de urgență”, pentru momentele în care îți este foame și ești de trei ori mai predispus la alegeri culinare nesănătoase. Alege, mai degrabă, câteva migdale, un măr cu unt de arahide, orez expandat sau fructe confiate.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.