Sondaj Germania: opt companii din zece raportează termene de plată mai lungi în 2019 față de 2017

 Potrivit sondajului plăților corporative din Germania, realizat de Coface în 2019, pe 442 de companii, țara se află într-o fază de schimbare. Concurența internațională pune tot mai multă presiune pe companii, motiv pentru care fluxurile de numerar continuă să crească, ajungând la peste 35 de zile.

Termenele de plată în cadrul companiilor germane au crescut de la 29,8 zile în 2017 la 35,9 zile în 2019.

Chiar dacă riscurile de credit sunt asigurate, încrederea companiilor în clienții lor a scăzut. Creditele pe termen scurt și mediu încă domină piața, 87% dintre companii solicitând efectuarea plăților în termen de 60 de zile – un timp foarte scurt dacă se ia în calcul media internațională. Clienții care nu respectă termenele de plată afectează în prezent 85% dintre companii, față de 78% acum doi ani.

Situații diferite în funcție de sectoarele de activitate: cele mai multe întârzieri de plată au fost înregistrate în sectorul textil-îmbrăcăminte (de la 58% la 78%), comerțul cu ridicata și cu amănuntul (de la 75% la 89%) și sectorul auto (de la 73% la 81%). Prelungirea termenelor de plată se remarcă și în domeniul farmaceutic și al metalelor. Sectorul transporturilor a înregistrat termene de plată mai mici, chiar dacă la 86% dintre aceste companii se confruntă cu întârzieri, comparativ cu 81%.

Motivele întârzierilor sunt, în principal, dificultățile financiare ale clienților din cauza problemelor de management, dar și creșterea concurenței și lipsa de finanțare. Mai mult decât atât, datele arată că încrederea întreprinderilor germane în viitor s-a deteriorat considerabil, doar 20% dintre companii considerând 2019 ca fiind an pozitiv din această perspectivă.

Singurul sector care rămâne optimist este TIC (tehnologia informației și comunicațiilor), aproape jumătate din companiile din acest sector raportând că perspectivele lor de afaceri în 2019 au fost mai bune decât cele din 2018.

Printre motivele acestei deteriorări în optimismul companiilor germane, putem evidenția riscurile politice la scară globală: aproape 20% dintre companii au considerat politicile protecționiste ale lui Donald Trump și disputa comercială SUA-China drept principalul risc pentru activitățile lor de export. Aceasta a fost urmată de Brexit la un procent de 15%, comparativ cu 2017, când doar 3% dintre companii erau preocupate privind ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.