Care este prețul real al ouălor marcate cu cifra 3?

În cadrul unei campanii de conștientizare la metrou, românii sunt încurajați să-și pună întrebări despre proveniența ouălor marcate cu cifra 3 și să cumpere responsabil.

Asociația F.R.E.E. a lansat o campanie pentru bunăstarea găinilor ouătoare crescute în cuști, ale căror ouă sunt marcate cu cifra 3. Această acțiune este o continuare a inițiativei organizației Animals International – Romania care, în februarie 2019 a publicat imagini din fermele de ouă din România și Polonia, stârnind indignarea consumatorilor. Campania F.R.E.E. se va derula în toată luna noiembrie, atât pe social media, cât și offline, prin reclame în principalele stații de metrou din București.

În România, 60% dintre găinile crescute în sistem industrial sunt ținute în cuști foarte mici, care, deși sunt aprobate din punct de vedere legal, nu le asigură condițiile de bază pentru bunăstarea lor. Lipsa de spațiu, a luminii naturale și a aerului curat le face să devină agresive și să se ciugulească unele pe altele.

Citeste si:  Control judiciar şi sechestru pe averea lui Sebastian Ghiţă

În urma acțiunilor întreprinse până acum de ONG-uri pentru drepturile animalelor, un val de companii din întreaga lume, dintr-o varietate de industrii, încetează să se aprovizioneze cu ouă de la găini ținute în cuști. Printre ele se numără și Marriott International, Accor Hotels, InterContinental Hotels, Hilton Hotels, Best Western, Wyndham, Unilever, Nestlé, McDonald’s, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo, Mondelez, Compass Group, iar numărul lor crește cu fiecare zi.

La noi în țară, majoritatea retailerilor cunoscuți, precum Lidl, Penny, Cora, Kaufland, Selgros, Mega Image, Carrefour, și-au luat angajamentul conform căruia, până în 2025, sau mai devreme, vor opri furnizarea de ouă marcate cu cifra 3. Restaurante precum City Grill, Bistro La Noi, CUIB, Coolinart, dar și mișcarea Slow Food România, au arătat deschidere față de acest subiect, fiind preocupați de calitatea produselor oferite consumatorilor.

Citeste si:  ÎCCJ a respins cererea de înfiinţare a USD

Conform unui sondaj realizat de iSense Solutions pentru Lidl, 82% dintre români preferă să consume ouă ecologice și free range, însă momentan, doar 4.1% dintre găini se află în ferme free-range, deci va fi nevoie de o tranziție mai îndelungată pentru ca românii să aibă acces la ouă românești care provin din condiții mai bune. Lider în Europa la acest capitol este Danemarca, cu fermele free-range și ecologice acoperind 39.1% din industria de ouă.

„Cu toate acestea, ouăle free-range și ecologice au luat cu asalt rafturile supermarketurilor din România, fiind așezate la nivelul ochilor, ceea ce denotă faptul că tendința românilor de a cumpăra aceste tipuri de ouă, este în creștere. Sistemul de creștere «cage-free» a devenit noul standard global”, declară Cristina Cojocea, președinte F.R.E.E.

Citeste si:  Executivul a înfiinţat Secretariatul Permanent pentru Dezvoltare Durabilă
Citește și
1 Comentariu
  1. Marius S. spune

    Felicit initiativa aceasta. Eu nu mai cumpar oua cu cifra 3 de multi ani. Am semnat si petitia de pe ouaotravite.ro

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata