De ce să ții cont când îți alegi un spațiu comercial pentru a-ți desfășura afacerea?

Este de necontestat faptul că spațiul reprezintă un element de primă importanță atunci când vine vorba de buna desfășurare a unei afaceri. Acesta trebuie să întrunească mai multe condiții pentru a satisface toate nevoile unui business și să contribuie la succesul companiei pe piață. Indiferent că ești pregătit să dai startul unui nou proiect sau îți dorești să schimbi locația actuală a firmei, trebuie să cunoști criteriile definitorii de care este esențial să ții cont atunci când cumperi sau închiriezi un spațiu comercial. Nici un antreprenor nu își dorește ca afacerea lui să fie pusă sub semnul întrebării, așa că află în continuare la ce trebuie să fii atent atunci când alegi locația pentru compania ta.

Dotările spațiului comercial

Structura locației și dotările de care dispune reprezintă primul lucru pe care trebuie să-l verifici atunci când cauți un spațiu comercial. Vrei să investești în noua clădire sau ai nevoie de un loc deja îmbunătățit? În cazul în care vrei să pui afacerea pe picioare cât mai repede, ar fi indicat să optezi pentru un spațiu complet echipat de proprietar. Dotările trebuie să corespundă cerințelor tale, atât din punct de vedere al dimensiunii, cât și al compartimentării. Totodată, ia în considerare ca noul sediu să dispună de electricitate, apă, aer condiționat, sursă de încălzire, rețea de internet și de telefonie. De pildă, dacă îți dorești să deschizi un mic restaurant sau o cafenea, ai nevoie de un spațiu care să ofere un minimum de dotări pentru o bucătărie. În situația în care vei desfășura activități în zona IT, verifică dacă locația poate furniza suficientă energie electrică pentru necesitățile afacerii tale. Este necesar să cunoști regulamentul zonei și să afli dacă profilul de activitate al companiei tale este acceptat în aria respectivă. Verificarea acestor lucruri te va scuti de costuri viitoare ridicate pentru amenajarea locului, astfel încât să favorizeze derularea activității în condiții optime.

Locația

Localizarea spațiului este dictată de specificul afacerii. Dacă vorbim de o farmacie, un sediu pentru servicii notariale, juridice sau imobiliare ori un fast food, cu siguranță este nevoie de o locație amplasată într-o zonă cu trafic pietonal ridicat. O unitate care comercializează haine de lux va prefera centrul orașului și nu periferia, ca să își asigure cât mai multă vizibilitate. Succesul afacerii tale este strâns legat de poziția aleasă pentru activitatea pe care urmează să o desfășori.

Prețul spațiului comercial

Dacă ai găsit locul potrivit pentru business-ul tău, într-o zonă bună și cu toate dotările necesare, trebuie să iei în considerare și partea financiară. Trăim într-o perioadă de instabilitate economică, de aceea proprietarii nu fac contracte de închiriere pe perioade foarte lungi de timp. Însă, dacă ai efectuat o analiză de piață și rezultatele ți-au demonstrat că business-ul tău va urma o pantă ascendentă, accesează un credit rapid prin cei de la Credit Prime ca să îți plătești chiria până vei trece pe profit. Nu este o variantă bună să renunți din cauza unui preț mai mare decât ți-ai putea permite la debutul afacerii, mai ales dacă știi că respectivul spațiu te va ajuta în ascensiunea pe piață. Un împrumut simplu, pe care poți să-l obții prin intermediul unei cereri transmise prin intermediul creditprime.ro va reprezenta sprijinul de care ai nevoie pentru a porni afacerea.

Accesul clienților și al angajaților

Un aspect pe care trebuie să-l iei în considerare atunci când alegi un sediu este și accesul facil al clienților, dar și al angajaților. Consumatorii nu trebuie să întâmpine dificultăți în a găsi compania, ci trebuie să identifice rapid adresa prezentată. Parcarea reprezintă unul dintre factorii definitorii, așa că asigură-te că spațiul comercial dispune de câteva locuri unde își pot lăsa mașina cei care trec pragul firmei tale. De asemenea, este util ca angajații să se poată deplasa ușor la lucru și să aibă acces la mijloace de transport, pentru ca randamentul lor să nu fie afectat în nici un fel.

Instalarea panourilor publicitare

După cum știm deja, reclama este sufletul comerțului. Dacă ne gândim la un fast food, atunci când ești la început poate fi mai dificil ca oamenii să-ți identifice firma. Câteva bannere sau panouri publicitare se vor dovedi a fi strategii eficiente pentru promovare. Totuși, asigură-te că zona în care este amplasat spațiul comercial permite amplasarea reclamelor. În unele situații poate fi nevoie de aprobări de la administrația locală sau de proprietari.

Atunci când inițiezi o afacere într-o nouă locație ai nevoie de timp de adaptare. Însă, pentru a-ți facilita alegerea și ca să te asiguri că nu îți vei crește inutil costurile din cauza unor defecte ascunse sau absența dotărilor, ia în considerare toate aspectele menționate înainte de a alege spațiul. Transformă întregul proces într-unul pe etape și analizează atent fiecare detaliu, astfel încât să te poți bucura de rezultate pentru un timp îndelungat.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.