Lianu (Smart eHub): În România, doar 8% dintre IMM-uri au adoptat procese de digitizare. Danemarca, pe primul loc în UE

Numai 8% dintre IMM-urile româneşti au adoptat procese de digitizare, faţă de 43% cât înregistrează Danemarca, ţară care ocupă, astfel, primul lor în Uniunea Europeană (UE), a afirmat Costin Lianu, director general al Centrului antreprenorial universitar USH Pro Business, şi preşedinte al Smart eHub, în cadrul unui forum dedicat conceptului de Inteligenţă Artificială (IA), organizat, recent, la Madrid.

„Centrul antreprenorial universitar USH Pro Business, alături de ceilalţi doi parteneri fondatori ai Smart eHub, respectiv clusterele Smart Alliance şi Elinclus, este un important catalizator al transformării digitale. De la formarea alianţei noastre în urmă cu aproape un an, am organizat evenimente consistente şi regulate cu mediile de afaceri din regiune, beneficiind de reputaţia noastră de susţinători ai clusterelor în domenii cheie pentru industrie precum agricultura şi procesarea alimentelor, industriile manufacturiere precum mobila şi industria textilă, industriile creative, electrotehnică şi electricitate, industriile tehnologiei duale, engineering, construcţii, sănătate, IT&C, energii verzi şi altele. Pentru România, recuperarea rămânerii în urmă sub aspectul inovării digitale (numai 8% din IMM-urilor româneşti au adoptat procese de digitizare (ultimul loc în UE) faţă de 43% din IMM-urile din Danemarca (primul lor în UE) nu este ceva care mai poate fi amânat. Mesajul pentru managerii noştri în întâlnirile permanente pe care le avem, este că ori se transformă digital, ori vor dispărea, pentru că nu vor avea cum să fie competitivi la costuri cu firmele digitale de înaltă productivitate”, a apreciat Lianu.

Prorectorul Universităţii „Spiru Haret” a adăugat că, prin intermediul USH Pro Business, centrul digital Smart eHub este pregătit să accelereze procesele de adoptare digitală la nivel de IMM-uri.

„Prin USH Pro Business, centrul digital Smart eHub dispune şi de un grup de reflecţie şi de cercetare academică care îl califică pentru a evalua impactul acestor procese în economia românească fiind, totodată, pregătit să accelereze aceste procese de adoptare digitală la nivel de IMM-uri. Vom fi mereu prezenţi prin evenimente şi acţiuni de transfer de cunoştinţe dar şi cu cercetări academice pe aceasta temă. Elaborăm în prezent opţiuni strategice, accesibile firmelor, de inserare în lanţurile europene de inteligenţă artificială, dorind să devenim un centru de excelenţă în această direcţie”, a spus Costin Lianu.

Smart eHub a participat, în perioada 13-15 noiembrie, la Madrid, în cadrul Forumului „Inteligenţa artificială şi centrele de inovare digitală pentru industria europeană după anul 2020” (Artificial Intelligence and Digital Innovation Hubs for the European industry beyond 2020).

Evenimentul, organizat de Comisia Europeană în cooperare cu Ministerul Spaniol al Industriei, Comerţului şi Turismului, a marcat finalul Programului de pregătire şi mentorat oferit de către Comisie pentru primul centru (hub) digital dedicat regiunilor de dezvoltarea Bucureşti-Ilfov şi Muntenia din România, alături de alte 19 centre din regiuni de dezvoltare ale mai multor ţări europene, precum Germania, Italia, Spania, Franţa, Grecia, ţări scandinave şi baltice.

Reprezentanţii hub-ului românesc, Costin Lianu, şi Emanuela Modoran – director în cadrul USH Pro Business, au prezentat în plenul sesiunii dedicat centrelor digitale, activităţile întreprinse, din care fac parte şi clusterele Smart Alliance şi Elinclus.

„Conferinţa de la Madrid a scos în evidenţă importanţa pe care Uniunea Europeană o va acorda în viitor proceselor de digitizare în care stimularea proceselor de inovare prin centre de training, transfer de cunoştinţe, consultanţă, mentorat devin esenţiale, titlul conferinţei fiind edificator în acest sens. Ecosistemele de inovare digitală cât mai deschise cu implicarea unor reţele de IMM-uri, clustere, universităţi, centre de cercetare vor fi stimulate pentru a favoriza identificarea, testarea, validarea şi eficienţa unor modele de afaceri digitizate cât mai performante”, se arată într-un comunicat de presă al USH Pro Business.

Temele abordate la Madrid au fost axate pe inteligenţa artificială, rolul platformelor de afaceri în dezvoltarea aplicaţiilor de acest fel, dar şi pe faptul că UE a rămas în urmă în anumite domenii de aplicaţii majore, cum ar fi platformele B2C (business to consumer).

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.