Ce cred românii despre ouăle cu cifra 3?

Inițiativa #RomâniaFărăCuști adună mii de semnături de la românii preocupați de bunăstarea animalelor. Campania demarată la începutul lunii noiembrie a mobilizat oamenii pe rețelele de socializare, care cer companiilor din România să oprească aprovizionarea și folosirea ouălor care provin de la găini ținute în cuști și care sunt marcate cu cifra 3.

Asociația F.R.E.E., dedicată drepturilor animalelor, mobilizează românii să vină în ajutorul găinilor chinuite în cuști.

Campania care a demarat cu imagini cu păsări ținute în cuști în stațiile de metrou din București, continuă să adune semnături, să informeze oamenii atât în mediul online, cât și fizic, în fața magazinelor care nu au publicat niciun angajament cu privire la acest subiect.

Printre retailerii care s-au angajat să nu mai folosească ouă cu cifra 3 până în 2025 sau mai devreme, se numără Lidl, Penny, Cora, Kaufland, Selgros, Mega Image și Carrefour. Pe lista celor care ignoră acest subiect se află lanțul de magazine Profi, companie care nu a răspuns solicitărilor asociației F.R.E.E. de a stabili un dialog.

Majoritatea clienților Profi au fost foarte surprinși când au aflat ce fel de cruzimi susține această firmă când comercializează ouă cu cifra 3.

Retailerul Profi a înregistrat o cifră de afaceri de 1,3 mld. de euro în 2018 și plănuiește să își extindă rețeaua de magazine. Numărul de competitori ai Profi crește cu fiecare angajament „cage-free”, iar consumatorii, din ce în ce mai informați, se orientează către firme care adresează solicitările lor cu privire la produse din surse etice și de calitate.

Ca membră a alianței Open Wing, care a obținut angajamente cage-free în toată lumea de-a lungul anilor, asociația F.R.E.E. va continua demersurile pentru stoparea abuzului asupra găinilor ouătoare. Scopul acestei campanii de lungă durată este de a crește gradul de conștientizare al consumatorilor, cu privire la abuzurile din fermele cu baterii. Astfel, companiile din România vor trebui să își asume răspunderea de a-și adapta politicile interne la noul standard de bunăstare răspândit pe glob.

Asociația F.R.E.E. îndeamnă consumatorii preocupați de sursa hranei lor să intre pe OuaOtravite.ro să semneze petiția prin care se solicită companiilor precum Profi să oprească aprovizionarea cu ouă marcate cu cifra 3, de la găini chinuite în cuști.

Despre asociația Freedom and Respect for Every Earthling (F.R.E.E.)

Asociația Freedom and Respect for Every Earthling (F.R.E.E.) are ca scop promovarea drepturilor animalelor și protecției mediului înconjurător în România, cât și a unei alimentații sănătoase, care respectă animalele și natura. Organizația a fost înființată în anul 2017 și organizează frecvent evenimente de informare a publicului la nivel național.

 

Citește și
1 Comentariu
  1. Marius S. spune

    Susțin campania! Bravo!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.