UTILBEN, cel mai performant dealer de utilaje SUNWARD

UTILBEN, companie lider de piață în România la vânzarea de utilaje second-hand și cu o creștere semnificativă în comercializarea de echipamente noi, a primit cea mai înaltă distincție din partea SUNWARD, unul dintre cei mai mari producători de utilaje din China și locul 34 la nivel mondial. Compania UTILBEN a primit titlul de „Best Dealer”, pentru cea mai rapidă creștere a vânzărilor și cea mai mare cotă de piață.

La Changsha, în China, peste 500 de lideri ai industriei de utilaje de construcții, din peste 100 de țări, au participat la o grandioasă ceremonie organizată cu ocazia aniversării a 20 de ani de la fondarea SUNWARD. Ruben Marian, CEO UTILBEN, a avut onoarea de a ține un discurs în fața distinșilor invitați, din care extragem următoarele:

„Este o mare onoare și o bucurie pentru compania noastră să fim recunoscuți la nivel internațional! Am demonstrat că se poate face performanță și în România, prin afaceri derulate cu integritate și caracter. Pentru rezultate de top, este nevoie de o viziune măreață, de curaj, de muncă susținută și de o echipă grozavă! Parteneriatul nostru cu SUWARD a început în 2017, iar, în 2 ani, am reușit să obținem cea mai mare cotă de piață la utilajele de construcții compacte, devenind lideri în România. Doar anul acesta, numărul de echipamente de construcții noi SUNWARD vândute în România de către UTILBEN s-a triplat față de 2018!”

SUNWARD Intelligent Equipment Group este în Top 20 de producători globali de excavatoare și ocupă locul 34 în clasamentul mondial al producătorilor de utilaje, conform Global Top 50 Construction Machinery Manufacturing Enterprises. SUNWARD are peste 5.000 de angajați în toată lumea și active totale de peste 2 miliarde de euro. Pe lângă excavatoare, SUNWARD produce echipamente pentru construcția de drumuri, fundații, piloți, foraje, tunele, macarale, avioane și utilaje pentru industria aeronautică.

Delegația UTILBEN a avut, totodată, șansa unică de a vizita fabricile de utilaje din Shanhe Industrial City, din China, care se întind pe o suprafață de 2 milioane de metri pătrați. Echipa din România a fost impresionată de capacitatea enormă de producție și de stocurile impresionante disponibile, dar și de tehnologiile de top folosite în producția de echipamente. Dezvoltarea tehnologică este cheia succesului în China, iar rezultatul acesteia este faptul că tot mai multe brand-uri de top sunt produse aici.

Producția de utilaje în China este o artă! Fabricile sunt atent organizate și sunt definite de o ordine exemplară și de o curățenie de laborator. „Disciplină” este cuvântul de ordine. Iar utilajele de ultimă generație sunt asigurate de roboți industriali, digitalizare și inteligență artificială. Dar tehnologia este nimic fără factorul uman. Chinezii sunt ambițioși și muncesc intens, timp de 6 zile pe săptămână. Au dezvoltat o conștiință de grup, iar crezul lor este că națiunea și grupul sunt deasupra individului. Chinezii sunt foarte uniți în tot ceea ce fac și se ajută unii pe alții, pentru că au înțeles că doar împreună pot avea succes.

SUNWARD dezvoltă utilaje cu ajutorul unor noi tehnologii de producție, care oferă eficiență, un consum scăzut de energie și confort sporit pentru operator. Urmând aceste principii, producătorul chinez a creat peste 200 de modele de echipamente premium de construcții, de la utilaje compacte, la echipamente de mari dimensiuni. Robustețea utilajelor SUNWARD și performanțele de top sunt asigurate de un sistem avansat de producție, roboți care sudează și asamblează componente complexe sau fac tăieturi precise cu laser. Eficiența este definită de tehnologie, informație și managementul producției, iar controlul calității se face pe parcursul întregului flux de fabricație.

Compania SUNWARD se remarcă, totodată, prin inovație și cercetare. Producătorul chinez deține sute de brevete de invenție, iar scopul principal este de a deveni ajutorul de nădejde al tuturor constructorilor, de la mic la mare! SUNWARD oferă performanțe superioare, costuri mici de întreținere și confort maxim pentru operator. Ca dovadă a preocupării pentru inovație, compania a înființat un centru de cercetare și dezvoltare, ce se întinde pe o suprafață de 10 mii de metri pătrați.

O mare preocupare a companiei SUNWARD este mediul înconjurător și soluțiile ecologice. Producătorul chinez a fost printre primii care promovează mini-excavatoarele electrice, recomandate pentru lucrul în interior, dar și pentru zonele rezidențiale. În plus, un mare avantaj al utilajelor SUNWARD este faptul că au dotări premium, opțiuni suplimentare de top și garanție extinsă, toate în versiunea standard!

Au trecut peste 70 de ani de când România și China au stabilit relații diplomatice și, implicit, un parteneriat fructuos, definit de prietenie și cooperare. Poate nu toate rezultatele și avantajele acestei asocieri se văd cu ochiul liber, însă ele există. Totalul schimburilor comerciale dintre cele două țări a depășit 6 miliarde de euro, iar acesta a crescut de peste 20 de ori, în ultimii 20 de ani. Companii din China sunt implicate în proiecte din domeniile infrastructurii, energiei, producției și tehnologiei în țara noastră. Iar vinul românesc, produse agricole și cosmetice ajung pe piața din China.

Există un mare potențial în dezvoltarea parteneriatului strategic dintre România și China, iar acesta poate fi extins pe linia furnizării și, implicit, comercializării de utilaje. De la această premisă a plecat colaborarea dintre companiile UTILBEN și SUNWARD. Și, chiar dacă acest parteneriat este în derulare de doar 2 ani, s-a dovedit a fi unul deosebit de avantajos pentru părțile implicate. Piața din România a fost nesperat de receptivă la utilajele „made in China”, iar producătorul chinez și-a respectat promisiunea de a livra cele mai fiabile echipamente, la cele mai bune prețuri.

În data de 9 noiembrie, în cadrul Conferinței Globale a Dealerilor de Utilaje, a avut loc Forumul Global de Strategie SUNWARD. Peste 300 de dealeri din toată lumea au participat la acest eveniment, iar CEO-ul și fondatorul UTILBEN, Ruben Marian, a fost invitat special să reprezinte piața utilajelor din Europa. Ceilalți vorbitori au fost He Qinghua, fondatorul SUNWARD Intelligent Equipment (China), Steven Udelson, fondator partener al Easton Sales and Rentals (SUA), Sorab Agarwal, director executiv la Action Construction Equipment (India) și Harry Yong, manager general al JP Nelson Equipment (Singapore). Alături de această companie selectă, Ruben Marian a analizat cerințele clienților în ceea ce privește utilajele de construcții și a pus accentul pe viitorul industriei de profil.

Cerințele clienților în domeniul utilajelor de construcții.

Piața din Europa reprezintă 25% din piața globală de echipamente de construcții și este, totodată, cea mai competitivă. Clienții au mari așteptări de la produsele cumpărate, iar focusul cade pe dotările premium și pe maximizarea timpului de utilizare a utilajelor. Productivitatea și profitul sunt cuvintele de ordine. Totuși, Europa impune cele mai stricte condiții în ceea ce privește normele de poluare pe care trebuie să le respecte producătorii de utilaje. Consecința, probleme în producție și operare. Majoritatea motoarelor TIER 5 au probleme pe partea de regenerare și creează dificultăți în operațional. Totodată, europenii pun accent pe confortul operatorului, nivelul de zgomot și vibrațiile produse de utilaje. Alături de posibilitățile de service și suportul postvânzare.

Peste ocean, piața din Statele Unite ale Americii este dominată de închirieri. Accentul cade pe managementul eficient al flotelor, localizarea utilajelor prin sisteme GPS, service și diagnoză la distanță. În SUA, contează foarte mult brand-ul. Clienții sunt fideli producătorilor americani de echipamente de construcții. O provocare majoră pentru producătorii de utilaje este taxa de import, în cuantum de 25%, impusă de Guvernul Statelor Unite ale Americii atât companiilor din Europa, cât și celor din Asia. Rolul acestei taxe este evident: descurajarea importurilor din alte țări și favorizarea producătorilor autohtoni. În fața acestor restricții, producătorii chinezi sunt dispuși să vândă chiar în pierdere! Bineînțeles, doar pentru o vreme. Cel puțin, până vor cuceri și piața americană.

În ceea ce privește piețele din Asia și Africa, focusul cade pe preț și, într-o mai mică măsură, pe timpul de livrare. Cererea pentru utilaje de construcții în Asia este atât de mare încât majoritatea producătorilor nu fac față cererilor. Aici, contează prea puțin dotările premium. Ce contează este ca echipamentele de construcții să fie robuste și să reziste la condiții grele de muncă. Asta pentru că utilajele din Asia lucrează de două ori mai mult decât cele din Europa. Asiaticii lucrează 6 zile pe săptămână, în schimburi.

SUNWARD a înțeles tendințele pieței mondiale de profil și s-a adaptat rapid, iar exporturile contribuie substanțial la creșterea cifrei de afaceri. Producătorul chinez a exportat utilaje pe piața din Europa încă din 2006, iar numărul echipamentelor care au ajuns acolo este de ordinul zecilor de mii. În plus, SUNWARD are o filială în Belgia din anul 2015, care asigură stocuri consistente de utilaje, service rapid, disponibilitatea imediată a pieselor de schimb și respectarea cu strictețe a garanției. Astfel, SUNWARD și-a consolidat prezența pe piața europeană și reușește să își îmbunătățească în mod constant serviciile oferite și produsele comercializate.

Viitorul industriei utilajelor de construcții. Industria în acest sector se va transforma radical în următorii ani, ca urmare a digitalizării, dezvoltării tehnologice – vezi aici tehnologia 5G – și a inteligenței artificiale. În prezent, se simte o nevoie acută de automatizare a utilajelor, digitalizarea serviciilor, organizarea șantierelor și o mai bună comunicare, pe toate palierele, cu ajutorul tehnologiei. Producătorii au înțeles că, pentru a depăși concurența, trebuie să treacă la următorul nivel de performanță. Digitalizarea este factorul cheie care duce, inevitabil, la creșterea productivității.

Clienții caută soluții cât mai eficiente pentru problemele pe care le întâmpină. Vor rezolvări rapide și ușor de implementat. Cumpărătorii, indiferent de țara din care provin, își doresc utilaje inteligente și ușor de folosit, astfel încât operatorul echipamentului respectiv să îl poată exploata la maximum. Este nevoie ca utilajele de construcții să fie mai rezistente, mai eficiente, să consume mai puține resurse și să aibă o capacitate mai mare de lucru. Clienții sunt tot mai preocupați de costul total de operare. Sunt interesați tot mai mult de reducerea cheltuielilor operaționale pe întreg ciclul de viață al unui utilaj și vor să aibă mai puține activități administrative. Când vorbim de prețul plătit pentru ciclul de viață al unui echipament, ne referim la costurile de achiziție, de operare, de întreținere și mentenanță.

Viitorul sună diferit. În viitor, utilajele vor fi achiziționate prin leasing operațional, iar rata lunară va include toate cheltuielile. Totodată, piața de închirieri se va dezvolta în următorii ani, deoarece clienții preferă să plătească pentru servicii decât să dețină un utilaj care este folosit doar 30% din timp. Prin urmare, producătorii de echipamente vor trebui să vină în întâmpinarea nevoilor clienților și să ofere suport operațional și postvânzare, dacă își doresc să rămână competitivi. Investițiile viitoare vor privi platformele digitale, care să asigure suport postvânzare cu piese și service de calitate. Este o componentă critică în susținerea vânzărilor. În plus, clienții sunt tot mai interesați de dotări și accesorii. Producătorii de utilaje trebuie să își plece mai mult urechea către clienți și, mai ales, către operatori.

La o privire de ansamblu, tragem câteva concluzii edificatoare. Europa se confruntă cu o lipsă acută a personalului calificat, mai ales pe partea de operatori și mecanici de utilaje. În plus, tot mai mulți producători de echipamente de construcții din Europa și Statele Unite ale Americii caută să își scadă costurile de fabricație și aleg Asia – în special, China – ca loc de producție. Motivele sunt evidente: costuri mici de fabricație, tehnologie de ultimă oră și capacitate ridicată de producție. Pentru ca Europa să rămână competitivă și pentru a-și asigura progresul în industria de utilaje, trebuie ca europenii să devină și mai buni în domeniul creativității, inovației în inginerie și digitalizare.

UTILBEN este lider în România pe piața de vânzare de utilaje second-hand, iar scopul este să devină numărul 1 și în Europa. Compania UTILBEN comercializează și utilaje noi și înregistrează o creștere constantă și în acest sector. Organizația este una deschisă și în plin proces de dezvoltare, așa că este în continuă căutare de oameni talentați și valoroși care să contribuie la performanțele viitoare. Cine vrea să facă parte dintr-o echipă de super-eroi, trebuie doar să consulte site-ul utilben.ro/careers. Succese succesive!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.