Idealo, unitatea de comparare a prețurilor a companiei Axel Springer și alte 40 de companii de profil acuză Google de practici neconcurențiale într-o scrisoare deschisă prin care cer autorităților europene să întărească aplicarea unei hotărâri din 2017 împotriva gigantului american, arată Reuters.
Apelul comun al grupului de companii amplifică presiunea pe comisarul european din domeniul concurenței, Margrethe Vestager, pentru luarea de noi măsuri împotriva Google, cel mai popular motor de căutare pe internet din lume, la numai doi ani după ce autoritatea europeană de concurență l-a amendat și i-a ordonat să înceteze favorizarea propriului serviciu de comparare a prețurilor (CSS).
Companiile arată, printr-o scrisoare deschisă către Vestager, că Google nu a luat acțiuni suficiente pentru aplicarea măsurilor dispuse prin ordinul din 2017. Google a fost amendată atunci cu 2,4 miliarde de euro.
Semnatarii scrisorii sunt din 21 de țări ale UE și includ Idealo, cel de-al doilea cel mai mare serviciu de comparare de prețuri din Europa, compania poloneză Ceneo, lider în piața locală, precum și Kelkoo din Marea Britanie și Foundem și Heureka din Cehia.
„Vă abordăm (n.r. pe Vestager) deoarece companii precum ale noastre sunt puse în pericol de Google, care evită să respecte legea”, au scris companiile. Acestea adaugă că propunerea Google de a permite concurenților să liciteze pentru spațiul publicitar din partea de sus a unei pagini de căutare nu a sporit traficul către site-urile lor.
„Drept urmare, tot mai multe CSS au fost sau vor fi obligate de Google să părăsească piața”, se mai arată în scrisoare.
Google a răspuns că vede rezultate pozitive din fixurile aplicate pentru sporirea concurenței și că tot mai mulți comercianți rivali câștigă trafic web. Aproximativ 600 de companii iau parte în prezent la licitații pentru spațiu publicitar, a declarat săptămâna trecută Oliver Bethell, memrbu în conducerea executivă a Google.
Totodată, luna aceasta, Vestager a făcut declarații în care și-a făcut publice îngrijorările privind lipsa de trafic catre competitorii Google, în contradicție cu declarații anterioare care consemnau un progres inițial ca urmare a licitațiilor pentru spațiul publicitar.