Ministerul Justiției a anunțat declanșarea procedurii de selecție a șefilor pentru DNA, DIICOT și PG

Ministerul Justiției anunță, oficial, că a declanșat procedura de selecție a procurorilor pentru funcțiile de șef al DNA, DIICOT și al Parchetului General, care se derulează în perioada 2 decembrie 2019- 22 ianuarie 2020.

Ministerul Justiției organizează, în perioada 2 decembrie 2019 – 22 ianuarie 2020, selecția procurorilor pentru propunerile de numire de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, procuror-șef al DNA și procuror-șef DIICOT.

Procurorii pot depune cereri de înscriere, până la data de 23 decembrie, ora 24.00, la Direcția resurse umane a Ministerului Justiției din București.

Cererile de participare la selecție vor fi însoțite de următoarele documente, potrivit anunțului publicat de Ministerul Justiției.

– dovada îndeplinirii condițiilor de vechime prevăzute de lege;
– declarațiile prevăzute de art.54 alin. (2) raportat la art.48 alin.(10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– un proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participa la selecție, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific; proiectul va fi încadrat într-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 rânduriun curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexă H.G. nr. 1021/2004;

– minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;
– ultimul raport de evaluare a activității profesionale a procurorului participant la selecție;
– orice alte înscrisuri relevante.

Lista procurorilor care îndeplinesc condițiile legale de participare la selecție și programarea interviurilor se va afișa la sediul Ministerului Justiției și se va publica pe pagina de internet, până la dată pe 24 decembrie, ora 24.00.

Potrivit aceleiași surse, în perioada 14 ianuarie – 17 ianuarie 2020, procurorii participanți la selecție vor susține, în fața Comisiei de interviu, un interviu constând în:

– susținerea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecție;
– verificarea aptitudinilor manageriale și de comunicare;
– evaluarea poziției candidatului în raport cu valorile profesiei și a funcției pentru care candidează ( integritate, responsabilitate și răspundere);

Rezultatele selecției se vor afișa la sediul Ministerului Justiției și se vor publica pe pagina de internet pe 21 ianuarie 2020.

„Propunerile ministrului justiției vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obținerii avizului acestei instituții. Ulterior obținerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul justiției înaintează propunerile Președintelui României, în vederea numirii în funcțiile de conducere”, mai arată anunțul Ministerului.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcție de numărul procurorilor înscriși.

Procurorii participanți la selecție vor susține în fața Comisiei un interviu. Membrii comisiei pot adresa întrebări procurorului participant la selecție direct sau prin intermediul ministrului justiției.

„Motivarea propunerii/propunerilor efectuate de către ministrul justiției trebuie să cuprindă o analiză a modului de îndeplinire de către fiecare candidat a criteriilor care vizează procedura de organizare și desfășurare a selecției, a criteriilor de evaluare a interviului, precum și temeiurile care au justificat selecția”, mai anunță Ministerul.

Comisia de interviu este formată din presedintele comisiei (ministrul Justiției), membrii comisiei (secretari de stat ai Ministerului Justiției; un procuror care a urmat cursuri de management și organizare instituțională desemnat de Secția de procurori a Consiliului Superior al Magistraturii; un reprezentant al Institutului Național al Magistraturii, desemnat de către directorul Institutului Național al Magistraturii; un specialist în management, organizare instituțională și comunicare desemnat de Academia de studii economice – Facultatea de management, București – membru; un psiholog desemnat dintre psihologii Consiliului Superior al Magistraturii; un consilier al ministrului Justiției).

În prezent, toate cele trei parchete pentru care s-a declanșat procedura de selecție sunt conduse de interimari: Călin Nistor (DNA), Bogdan Licu (Parchetul General) și Giorgiana Hosu (DIICOT).

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.