Sfaturi estențiale pentru deschidere unui restaurant în România

Vrei să devii antreprenor și să îți deschizi un restaurant? Trebuie să te înarmezi cu multă răbdare pentru că lucrurile nu sunt atât de ușoare pe cât ai putea crede. Totuși, satisfacțiile sunt pe măsură pentru că a fi antreprenor în acest domeniu merită toate eforturile. Multă muncă, organizare, răbdare, dezvoltare de aptitudini manageriale și multă informare – acestea sunt atuurile cu care trebuie să pornești la drum.

 

În primul rând, trebuie să studiezi piața și competiția. Urmărește cum se desfășoară activitatea în alte restaurante, care sunt punctele forte și punctele slabe, ce clientelă targetează etc. Esențial este ca de la început să îți faci un plan de afaceri bine structurat și studiat. Pentru a fi cât mai aproape de realitate și să nu ai surprize neplăcute ulterior; ar fi cel mai bine să îl realizezi împreună cu specialiști în domeniu. Vei afla tot ce trebuie să știi despre obținerea de autorizații, taxe, dar și despre desfășurarea unei asemenea afaceri. Încearcă să te pregătești dinainte și să eviți cât mai mult suprizele neplăcute.

 

Trebuie să fii conștient de la început că domeniul în care intri este unul codependent: nu vei putea face nimic fără ajutor, resurse și furnizori externi. Bucătăria, de exemplu, trebuie să îți fie echipată corespunzător, pentru că de aici vine toată “magia” restaurantului. Pe lângă mobilier de aluminiu de calitate, care este antioxidant, rezistent și antibacterian, ar trebui să instalezi separatoare de grasimi pentru o mai bună ecologizare a apei menajere, sau separatoare de grasimi sub chiuveta dacă spațiul nu îți permite instalarea uneia subterane. Ca furnizori externi, alege, pe cât posibil, producători locali, de încredere și cu produse de calitate, pentru că vei vrea să te remarci prin preparate gustoase și astfel vei contribui la creșterea economiei zonei, vei promova produsele și producătorii locali, dar în același timp, din punct de vedere financiar, vei ieși în câștig și tu și cei de la care te vei aproviziona.

Meniul ales trebuie să intrige clientul, calitatea preparatelor trebuie să fie ireproșabilă, pentru că doar astfel îl vei face să îți calce pragul din nou și să te recomande mai departe.

Publicitatea este și ea foarte important. Încă de la alegerea numelui restaurantului și a logo’ului trebuie să te promovezi, de aceea, alege ceva care să reprezinte restaurnatul cât mai bine. Promovarea este esențială pentru ați dezvolta business’ul și ați crea un renume. Dacă nu ai experianță în administrarea unui restaurant, cel mai indicat ar fi să angajezi la început pe cineva. Un site web, pagini de socializare, pliante și un eveniment grandios de deschidere sunt doar câteva din acțiunile estențiale pentru un boom publicitar inițial.

Răbdare, răbdare și multă muncă. Deși în România nu este ușor să fii antreprenor, satisfacția va fi pe măsură. Alege calitatea în detrimentul cantității, inspiră-te și cere ajutor în momentul în care nu mai știi ce să faci. Promovează produsele românești pentru că avem calitatea și seriozitatea de parte noastră și astfel circuitul banilor se va face în interiorul țării.

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.