Cum începi o afacere cu un petshop

Dacă iubești animalele de companie, un petshop ar putea fi o idee de afacere potrivită pentru tine. Mulți posesori de câini sau pisici preferă să le dea acestora hrană uscată și preambalată, în locul celei gătite. Acesta este și motivul pentru care magazinele din România unde sunt comercializate astfel de produse, au avut mai mult succes în ultimii ani. Chiar dacă concurezi cu supermarketuri, având un petshop, poți vinde și accesorii precum lese, hamuri, coliere sau jucării ori să oferi diferite servicii. Iată cum să începi acest business și ce să faci pentru a-ți mări șansele de reușită!

Înregistrarea firmei

Înainte de a face acest pas, este necesar să găsești o locație care să te avantajeze. În general, un petshop trebuie deschis într-o zonă aglomerată, precum un mall sau un centru comercial. Totuși, deși aceasta este o metodă prin care se vor obține profituri mai mari, la fel vor fi și investițiile. Dacă chiria într-o astfel de locație ți se pare prea scumpă, poți deschide un petshop și într-un cartier, dintr-un oraș mai mare. În ambele cazuri, va fi nevoie să faci o estimare a numărului de animale de companie din zonă și să vii cu o gamă potrivită de produse și servicii. 

Vinde cosmetice, accesorii și haine care nu se găsesc la competiție și încearcă să lași prețurile mai mici decât aceasta! Dacă nu e suficient, oferă și serviciile unui medic veterinar, de cel puțin câteva ori pe săptămână! Multe animale de companie necesită vaccinare și deparazitare, iar asta îți poate aduce mai mult profit. Cabinetul poate fi de asemenea operat și în regim independent de către un medic veterinar, cu care sunt împărțite astfel cheltuielile aferente închirierii spațiului. Devin-o SRL și fă rost de toate autorizațiile și avizele necesare pentru locația ce ai identificat-o și pentru toate activitățile pe care le vei desfășura!

Crearea unui plan de afaceri

Citeste si:  Câștiguri mai mari pentru liber profesioniștii din România care se înscriu pe Birocratica.ro

Capitalul necesar pentru un petshop variază în funcție de mulți factori! În principiu, va trece de 20.000 de euro și poate ajunge să coste chiar mai mult decât dublu. Prin urmare, va fi nevoie să investești o sumă de bani destul de serioasă. Poți reduce din cheltuieli dacă te adresezi unei categorii mai restrânse de animale în primul an. Spre exemplu, poți să începi cu accesorii, servicii și hrană pentru câini, iar apoi să te extinzi. Ai de asemenea posibilitatea de a comercializa chiar animale de companie, dacă crezi că acest lucru îți va aduce profit. 

Indiferent de preferințe, alcătuiește un plan în care să pui în ordine proiectele de demarare, susținere, dezvoltare și eventuală vânzare a acestei afaceri. Pentru a fi mulțumit de profiturile obținute încă din primele luni, începe singur sau cu un personal redus. Identifică furnizorii serioși și vezi dacă aceștia îți pot face o ofertă sau un discount pentru comenzi mai mari! De asemenea, apelează la un decorator profesionist pentru a renova unitatea unde îți vei conduce activitatea! 

Imaginea și reputația afacerii tale poate fi promovată atât în mediul online, cât și în cel real. Creează-ți un site de prezentare sau un blog, alături de o pagină de Facebook, și investește în publicitatea plătită! Pentru mediul offline, poți împărți pliante și broșuri sau te poți prezenta la târguri și expoziții. Și nu uita că e important să organizezi ziua lansării și să investești în mod continuu, până ajungi să fii cunoscut.

Merită să-ți deschizi un petshop?

Deși magazinele pentru iubitorii de animale au crescut la număr în ultimii ani, cererea pe piață în acest domeniu a rămas și ea foarte mare. De aceea, și tu ai șanse de reușită într-un astfel de business! E nevoie însă să decizi asupra produselor și serviciilor pe care le vei comercializa și să investești din buzunar o perioadă, până când ajungi să obții profit. Urmează sfaturile de mai sus și vei putea să începi și tu o afacere cu un petshop!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata