Logo este prescurtarea cuvântului logogramă. Dicționarul spune că este un semn grafic care înlocuiește un cuvânt fără să-i reproducă integral sau chiar deloc sunetele prin litere. Este cartea de vizită prin care marile companii au intrat în mentalul colectiv și au rămas acolo decenii.
Principiile de bază în crearea unui logo vorbesc foarte mult despre simplitate și coerență. El trebuie să fie distinct, adecvat companiei, practic, grafic, cu o formă simplă și să poată transmite un mesaj pe care cel care l-a creat a intenționat să-l transmită.
Diferențiatorul
Orice antreprenor își dorește să ajungă la clienții lui într-o manieră prin care aceștia îl vor recunoaște între ceilalți competitori. Oricât de bun este produsul sau cât de bune sunt serviciile, o imagine concluzivă va intra în mintea oamenilor.
Asocieri
Știința ne arată că suntem construiți să facem asocieri prin care practic ne creăm niște conexiuni care se automatizează. Cu cat ele sunt mai stabile și mai directe, cu atât aceste legături sunt mai de durată.
Un graphic designer va ști aceste lucruri și va începe prin a asculta antreprenorul. Povestea afacerii încă de la începutul ei, valorile pe care aceasta le promovează, ineditul produsului și în general viziunea pe care afacerea trebuie să o transmită.
Odată stabilite aceste aspecte, orice profesionist va începe faza de cercetare și documentare, pentru a sonda piața și a se asigura ce nu poate fi făcut din motive de copywriting. Urmează de regulă o schiță fizică și de-aici procesul de creație a logo-ului își continuă drumul specific.
Uniforme și echipamente
Prezența în online a unei companii este indispensabilă în prezent, dar există o serie de business-uri care interacționează frecvent cu clienții lor. Orice fel de locație unde consumatorul vine și interacționează cu brandul este o oportunitate de promovare, de aceea tot mai multe companii folosesc echipamente de lucru personalizate.
Pot fi uniforme complete sau doar bucăți din îmbrăcămintea unui angajat. Poate că este vorba de un accesoriu precum pălăria sau eșarfa. Toate aceste elemente trebuie privite ca un spațiu de promovare a companiei, de articulare a identității ei.
Lipsa unui log, un chip neclar
Dacă ne-am imagina o distopie în care oamenii au chipuri neclare, atunci ne-am apropia destul de mult de imaginea unei companii care nu are o identitate vizuală bine definită. Conceptul din spatele unui logo este de fapt motorul care îi oferă puterea de amplificare a mesajului companiei, de aceea procesul de creare a lui trebuie să fie făcută respectând algoritmii specifici.
Identificabil în orice țară
Un logo care respectă principiile de bază – forma simplă, ușor de reținut, durată de viață lungă, versatil și cu un aspect corespunzător – va fi și unul ușor de înțeles indiferent de mediu din care provin cei care îl văd.
O siglă conceput având brandul în focus va fi identificabil atât în sisteme de scriere diferite, cât și în medii variate de consumatori. Motivul este unul simplu: ideogramele și simbolurile sunt mai eficient decât denumirile scrise.
Adaptare la online
Logo-ul folosit pe materiale fizice trebuie să fie la fel de versatil și în mediul virtual. El trebuie să poată fi preluat și articulat în orice spațiu de promovare, chiar și în bannere mici unde spațiul de promovare este extrem de redus.
Pentru ca brandul să fie recognoscibil, logo-ul lui trebuie gândit și pe înalt, dar și pe orizontală, așa încât să poate fi integrat natural în orice circumstanță.