7 elemente care fac remarcabil un stand expozițional

15

Prezența în cadrul târgurilor și a evenimentelor de profil reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de promovare pentru orice firma. Practic, nu există industrie, ramură economică sau domeniu de activitate care să nu poată fi reprezentat la expoziții naționale și internaționale prin intermediul unui stand expozițional. Companiile au ocazia de a se promova, pot atrage mai mulți clienți sau parteneri de afaceri ori își pot spune povestea brandului într-o mod diferit, pentru a se diferenția de competiție. Însă, pentru a beneficia de un stand expozițional cu adevărat remarcabil trebuie să știi cum să-ți evidențiezi realizările și punctele forte. Iată câteva elemente importante de care să ții cont în organizarea standului:

1. Sisteme expoziționale personalizate

Pentru a scoate în evidență brandul, sloganul, obiectul de activitate sau logo-ul firmei, este esențial să folosești sisteme expoziționale care să atragă atenția participanților. De la standuri expo de prezentare, la bannere sau steaguri, toate au rolul de a promova și crește vizibilitatea unei companii în cadrul târgurilor de business. Pe headprint.ro găsești o mulțime de sisteme expoziționale realizate din materiale de calitate, precum standuri de prezentare, postere, roll-up-uri, bannere, totemuri textile sau rame, care pot fi personalizate pentru a-ți promova eficient afacerea.

2. Ieși în evidență printr-o abordare diferită

Designul standului expozițional este deosebit de important în condițiile în care spațiile de expunere sunt aglomerate și oferă variante ale unor branduri asemănătoare. Originalitatea și contemporaneitatea sunt esențiale pentru că numai așa poți afirma vizual că afacerea ta este modernă și satisface nevoile clienților actuali. Prin urmare, înainte de a stabili aspectul standului expozițional, încearcă să afli ce pregătesc ceilalți participanți și să vii cu ceva diferit. Totodată, nu uita că paleta de culori și iluminarea trebuie să fie în ton cu brandul companiei, dar să facă parte și dintr-o gama care aflată în trend.

3. Organizează momente interactive

Ca să te asiguri că fiecare participant va reuși să își amintească de afacerea ta după încheierea evenimentului, încearcă să implici vizitatorii în acțiunea ta expozițională. Prezintă avantajele produselor sau serviciilor tale într-un mod inedit, ajută-i să descopere utilitatea acestora sau invită-i să completeze chestionare ca să îți crești lista de contacte. De regulă, la astfel de expoziții și târguri sunt clienți aflați în căutare de noi colaboratori, iar dacă te încadrezi în sfera lor de interes, vei avea mai multe șanse să stabilești o legătură cu ei odată cu momentele interactive.

4. Amenajează un spațiu de relaxare

Participant sau expozant, știi deja că astfel de activități pot fi extrem de obositoare. Și asta întrucât evenimentele de business atrag foarte multe firme și numeroși vizitatori. Acțiunile întreprinse în cadrul târgurilor și expozițiilor sunt solicitante pentru mulți, însă poți profita de asta pentru a ieși în evidență și a le oferi oamenilor, în același timp, câteva momente de liniște și relaxare. În acest sens, în locul unui simplu stand expozițional pe lângă care vizitatorii obosiți să treacă în grabă, creează unul care să includă mai multe scaune personalizate, măsuțe sau chiar canapele confortabile.

Citeste si:  Ce program vor avea magazinele Carrefour pe data de 1 mai

5. Oferă cadouri

Cu siguranță, vizitatorii te vor ține minte dacă le oferi un cadou util. În cazul în care te ocupi cu producția unor bunuri de larg consum, încearcă să oferi exact mărfurile pe care le promovezi. Pentru o companie de servicii, articolele de papetărie personalizată sunt o opțiune excelentă. Dacă vrei să oferi daruri de sezon, optează pentru o umbrelă inscripționată cu logo-ul firmei dacă evenimentul se desfășoară la începutul toamnei sau textile personalizate pentru plajă în cazul în care expoziția este organizată în plin sezon estival.

6. Lansează un produs nou

Dacă te pregătești să lansezi un nou produs sau să oferi un upgrade unuia deja existent în oferta ta, atunci prezintă-l în cadrul expozițiilor. Chiar și un design nou al ambalajului poate fi o modalitate de a atrage atenția asupra standului tău expozițional.

În situația în care activezi în industria beauty, lansează o nouă cremă la târgurile de profil și oferă-le vizitatorilor mostre personalizate, iar dacă ai o companie care confecționează îmbrăcăminte este o oportunitate să promovezi o colecție de haine ediție limitată.

7. Acordă atenție celor cinci simțuri ale oamenilor

Poate suna straniu, însă oamenii își amintesc foarte ușor anumite lucruri ținând cont de simțurilor lor dintr-un anumit moment, iar pentru un stand expozițional nu este deloc greu să faci asta. Așadar, la nivel vizual oferă imagini de foarte bună calitate, pentru simțul olfactiv folosește parfumante cu arome specifice domeniului tău, după caz. Dacă vrei ca participanții să te asocieze cu anumite sunete, pentru simțul auditiv este indicată muzica în surdină, în timp ce pentru cel tactil este utilă atingerea produselor, folosirea unor butoane care pornesc animații sau utilizarea unor decoruri volumetrice personalizate. Nu în ultimul rând, gustul joacă un rol important, așa că poți servi vizitatorii cu produsele tale dacă activezi în domeniul alimentației.

 

Un stand expozițional este o componentă fundamentală a strategiei de promovare a unui business. Mai mult decât vânzarea sau promovarea produselor și a serviciilor, standul scoate ușor în evidență afacerea care stă în spatele expozantului. Bine gândit, acesta poate stârni curiozitatea vizitatorilor, fiind o soluție care prezintă mereu interes. 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata