Unul dintre cei mai mari retaileri din lume se angajează să folosească doar ouă din ferme cage-free (fără cuști), publicând o politică ambițioasă la nivel global
Grupul Metro – unul dintre retailerii majori ai lumii – s-a angajat să crească standardele de bunăstare a animalelor din lanțul său, prin aprovizionarea cu ouă în coajă și lichide din surse cage-free, inclusiv în piețele cele mai dificile din lume. Magazinele din Europa de Vest și Sud vor îndeplini acest obiectiv până în 2022, cele din Europa de Est, inclusiv Rusia și Ucraina, urmând să devină cage-free până în anul 2025. Tranziția către ouă din ferme fără cuști va avea loc și în celelalte piețe în care Metro operează, inclusiv cele din China – până în 2027, ceea ce face ca acest angajament să fie unul global, evidențiind o trecere majoră către sisteme fără cuști.
Decizia anunțată de Metro e cu atât mai importantă cu cât nenumărate companii din întreaga lume devin cage-free, și a fost aplaudată de foarte multe organizații pentru bunăstarea animalelor, inclusiv Asociația F.R.E.E. din România, care desfășoară campanii cage-free, în calitate de membru al Alianței Open Wing – o coaliție de ONG-uri menită să elibereze găinile din cuști. Metro este acum inclus pe lista lungă de companii majore care au publicat deja angajamentele de a folosi numai ouă din surse 100% cage-free, precum Nestlé, Selgros, Hilton, Unilever și Carrefour.
În România, acest lucru înseamnă că 30 de magazine mari vor tranziționa spre a vinde ouă din ferme fără cuști, ceea ce va influența viețile a milioane de găini.
În prezent, aproape toți retailerii majori din țară au publicat un angajament cage-free, iar reprezentanții F.R.E.E. lucrează spre a-i convinge și pe cei rămași să se alăture noului standard industrial.
Alina Puiu, reprezentant F.R.E.E. declară: Cu această politică importantă, Metro își consolidează locul printre cele mai progresive companii din lume în ceea ce privește bunăstarea animalelor. Aplaudăm conducerea Metro pentru decizia de a-și asculta clienții și alegerea care va influența viețile a milioane de găini din întreaga lume. Încurajăm toate celelalte companii care nu au încă o politică cage-free, să urmeze exemplul Metro.
Metro este o companie globală en gros care se concentrează pe grupuri de ospitalitate și comercianți, cu vânzări raportate de 27,1 miliarde Euro.
Angajamentul Metro poate fi citit integral aici.