EUR
4,84 RON
(-0.03%)
USD
4,41 RON
(+0.74%)
GBP
5,44 RON
(-0.44%)
CHF
4,57 RON
(+0.18%)
BGN
2,47 RON
(+0.17%)
BYN
1,84 RON
(+0.66%)
CAD
3,19 RON
(-0.41%)
RSD
0,04 RON
(-0.03%)
AUD
2,93 RON
(-0.83%)
JPY
0,04 RON
(+0.66%)
CZK
0,18 RON
(-0.47%)
INR
0,06 RON
(+0.17%)

Cum au ajuns francizele educaționale cele mai căutate business-uri din România

Logiscool ajunge la 50 de centre în 2020 şi o cifră de afaceri de 5 mil. EURO

Impactul unui business în regim de franciză este din ce în ce mai vizibil, iar tot mai mulți tineri profesioniști aleg calea antreprenoriatului. Printre domeniile cele mai populare cu oportunități de franciză se numără IT-ul, industrie care a devenit cartea de vizită a României pe piețele europene, și nu numai.

Exemplul perfect de business “la cheie” vine de la școala internațională de programare și robotică pentru copii Logiscool, care a intrat pe piața românească în 2018. De la un singur centru în capitală, Logiscool numără astăzi 35 de centre în 22 de orașe din România și estimează să atingă pragul de 5 mil EUR, cu un total de 50 de centre până la finalul anului.

Numărul impresionant de centre în doar cei doi ani se datorează partenerilor Logiscool, fie la prima lor inițiativă de antreprenoriat, după un job într-o multinațională, fie cu experiență în alte afaceri proprii. Printre aceștia se numără chiar părinții care au participat la cursurile copiilor și au decis să deschidă o școală în orașul natal.

Cum a ajuns Logiscool România franciza educațională cu cea mai rapidă creștere din Europa

În primăvara lui 2018, echipa condusă de Dana Bănică, Manager Logiscool România, a deschis primul centru educațional Logiscool în capitală. Rezultatele nu au întârziat să apară, iar prin formatul business-ului în regim de franciză, alte 5 centre au fost deschise la un interval foarte scurt.

Astfel, nevoia de cursuri de programare și robotică pentru elevii din învățământul primar și cel gimnazial a fost suplinită de antreprenori în educație care s-au alăturat Logiscool și au deschis noi centre.

“Alfabetizarea digitală este recunoscută la nivel mondial ca fiind o competență de viitor pentru tinerele generații și dorim dezvoltarea acestor competențe IT în cât mai multe instituții de educație private sau publice.” – Dana Bănică, Manager Logiscool România.

Business-ul a atras parteneri din teritoriul țării care au dorit să ducă mai departe misiunea Logiscool de a diversifica interacțiunea elevilor cu programarea, robotica, cât și cu noile discipline digitale prin cursurile, taberele și evenimentele educative organizate.

“Printr-un model de business viabil, am dorit să dezvoltăm serviciile educaționale care să asigure dezvoltarea și continuitatea parcursului elevilor. Centrele Logiscool din România sunt deschise în regim de franciză, de antreprenori locali care cred în importanța educației.” transmite Dana Bănică.

În anul 2019, Logiscool a inaugurat alte 23 de centre noi, iar în prezent există 35 de școli de programare și robotică la nivel național: București și Ilfov (11 centre), Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Brașov, Cluj (2 centre), Constanța, Craiova (2 centre), Deva, Dr. Turnu Severin, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Rm Vâlcea, Sibiu, Suceava, Târgu Jiu, Târgu Mureș și Timișoara (2 centre).

În doar 2 ani, peste 15.000 de elevi au participat la evenimentele educative Logiscool.

Evoluția numărului de elevi de la an la an s-a datorat atât noilor centre deschise, cât și creșterii numărului de elevi în centrele existente, unele dintre ele cu peste 400 de elevi înscriși la cursurile de începători sau avansați.

Rezultatele s-au văzut și în cifra de afaceri de anul trecut, care a fost de 2.4 mil EURO la nivel de grup.

Există și locații care au depășit pragul de încasări de 160.000 EUR, printre acestea se află bineînțeles, așa numitul ”techhub” al țării, Logiscool Cluj Napoca.

“Estimăm că anul acesta vom ajunge la 50 de centre Logiscool și că vom atinge o cifră de afaceri de 5 milioane de EURO la nivel de rețea națională.”, a estimat Dana Bănică.

“Vrem să deschidem centre noi și în orase cu populație mai mică de 50.000 de locuitori”

Încă din 2018, în majoritatea orașelor mari s-au deschis nu doar unul, ci chiar două sau mai multe centre Logiscool, astfel planurile pentru 2020 continuă prin atragerea partenerilor în orașele sub 50.000 de mii de locuitori.

Unul dintre primii antreprenori care s-au alăturat Logiscool pentru a extinde rețeaua din România este Bogdan Trandafir, partenerul care a deschis în februarie 2019 Logiscool Alba Iulia.

„Lipsa de servicii de orice fel în orașele mai mici din țară face ca apariția unui astfel de business să intre rapid în atenția părinților și a elevilor. Comunitatea este foarte deschisă și implicată, ceea ce face ca lucrurile să meargă foarte bine, iar asta pentru că rezonează și aderă la misiunea noastră – aceea de a le oferi tuturor copiilor acces la astfel de competențe.”, transmite Bogdan Trandafir, partener și antreprenor Logiscool.

După succesul primului centru, Bogdan s-a implicat alături de alți parteneri locali în deschiderea centrelor din Târgu Mureș și, cel mai recent, în Deva, în februarie 2020.

“Peste 30% dintre centrele Logiscool sunt deschise de parteneri antreprenori care au deschis cel puțin două școli, după experiența pozitivă a primului lor centru.”, subliniază Dana Bănică.

Pentru că adesea orașele mai mici sunt neglijate de investitori și de antreprenori, din ce în ce mai mulți parteneri Logiscool aleg să deschidă centre la nivel local. Rețeaua Logiscool a început să se extindă, iar acest lucru înseamnă multiplicarea oportunităților pentru părinții și copiii din zone rurale care s-au alăturat școlilor Logiscool din orașele lor sau în cele din apropiere.

Aproximativ 7% dintre elevii noștri sunt din mediul rural, din micile localități satelit din jurul orașelor în care există centrele noastre. Chiar dacă trebuie să facă un efort considerabil ca să ajungă săptămânal la cursurile noastre, acești părinți și elevi parcurg zeci de kilometri, în unele cazuri, ceea ce este absolut de admirat și le mulțumim pentru acest efort.” – Dana Bănică, Manager Logiscool România.

Care este investiția într-un centru Logiscool?

Deschiderea unei francize Logiscool presupune un nivelul destul de redus de investiție necesar pentru lansarea unei școli – între 35.000-50.000 de EURO și nu necesită experiență de business anterioară sau cunoștințe IT pentru antreprenor.

Datorită profilului variat și flexibil, Logiscool atrage parteneri fie la prima inițiativă de antreprenoriat după job-urile din mediul corporatist, fie pe cei care au deja experiență și în alte afaceri proprii. Mulți dintre aceștia sunt chiar părinți care au participat la cursuri și au decis să deschidă o școală în orașul natal.

“În general, sunt oameni preocupați de educație, care cred în importanța dezvoltării acestor competențe de viitor pentru copii și care sunt 100% dedicați și implicați în coordonarea activității centrului.” – Dana Bănică

Logiscool România sprijină antreprenorii locali să își deschidă și să opereze cu succes propriile centre, astfel locațiile lor ajung profitabile operațional din primele luni de activitate și acoperă investiția în 1-2 ani de activitate.

Rămânem aproape de partenerii noștrii și le oferim o varietate de tipuri de consultanță în toate fazele de dezvoltare: marketing, operațional, HR, iar ei, la rândul lor, devin o sursă de informații, bune practici și inspirație pentru alte școli din rețea. Ținem viu un flux constant de comunicare și de schimb de experiențe între parteneri, iar asta ne face pe fiecare să fim din ce în ce mai buni în activitatea noastră.” Dana Bănică, partener masterfrancizat Logiscool România.

Planurile de alfabetizare digitală în România

La nivel internațional, Logiscool celebrează 6 ani de la apariție, devenind unul dintre cei mai importanți jucători în zona de educație alternativă pentru copii din lume și atrăgând constant investiții.

Printre investitorii Logiscool se numără Euroventures, unul dintre cele mai mari fonduri de capital de risc care recent a investit 3,5 milioane de euro în planurile viitoare Logiscool.

La nivel național, Logiscool a găsit în România cel mai propice mediu pentru a-și continua misiunea de a face programarea accesibilă în orice oraș și caută în continuare viitori antreprenori care își doresc să îmbunătățească educația digitală în țară.

În acest sens, plănuiește să deschidă parteneriate cu școlile publice și cu programele de tip “after school” și să-și ofere cursurile ca opționale atât în mediul urban, cât și în cel rural.

De asemenea, echipa continuă să investească în evenimente de informare și educare a pieței cu privire la utilitatea, opțiunile și direcțiile cursurilor IT pentru copii și adolescenți. Prin misiunea de alfabetizare digitală a România, managementul Logiscool își propune să stabilească cât mai multe colaborări cu instituții de educație private sau publice.

“După acoperirea orașelor cu peste 100.000 locuitori, pentru 2020 ne propunem să ne extindem în continuare rețeaua de școli în orașele cu peste 50.000 locuitori. Experiența unor deschideri foarte de succes în orașe relativ mici ca populație, precum Deva, Alba Iulia sau Târgu Jiu, ne-au făcut să avem mare încredere în interesul față de domeniul IT al părinților din toată România.” a transmis Dana Bănică, Manager Logiscool România.

Cei interesați să devină antreprenori în educație pot afla mai multe despre rețeaua Logiscool România pe https://www.logiscool.com/ro/franchise.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata