5 sfaturi utile pentru o experiență „work from home” mai sigură

Criza provocată de coronavirus a deschis pentru infractorii cibernetici o nouă portiță pentru înșelătorii online de tot felul. Astfel, dezvoltatorii malware și-au rafinat tehnicile de înșelătorie și construiesc acum o mulțime de link-uri și site-uri cu conținut dăunător. 

Ne vom concentra în acest articol pe un aspect important pe care mizează în prezent escrocii online – numărul crescut de angajați care se află în afara protecției furnizate de rețelele corporative, pentru că lucrează în mare parte de acasă. Din această cauză, resursele digitale ale companiilor sunt primele expuse unui risc ridicat și necesită mai multă responsabilitate din partea angajaților și a managementului.

Cu doar câteva măsuri de precauție în plus, angajații oricărei companii își pot consolida considerabil securitatea împotriva unui posibil atac virtual, în această perioadă de muncă “remote”, de la distanță.

Sfaturile specialiștilor în securitate ESET:

  1. Verificați setările routerului de acasă și schimbați setările implicite

Tot traficul de internet trece acum prin routerul wireless personal. Pentru a obține acces la rețea, infractorii cibernetici pot încerca să vă compromită routerul și să vă intercepteze traficul Wi-Fi. Din acest motiv, ar fi indicat să verificați opțiunile de configurare pentru routerul de acasă, înainte ca dispozitivele conectate la acesta să devină compromise.

Panoul de control al routerului poate fi accesat rapid, folosindu-vă de link-ul , pe care îl introduceți în bara de adrese a browser-ului, în timp ce sunteți conectat la rețeaua wireless de acasă. Astfel, veți obține acces la interfața care vă permite să modificați o mulțime de setări. Asigurați-vă că modificați numele de utilizator și parola implicită a router-ului. Recomandăm, de asemenea, să schimbați SSID-ul (numele rețelei de domiciliu).

Pentru a avea parole cât mai greu de compromis, puteți folosi o soluție de management a acestora precum ESET Password Manager (un modul de gestionare a parolelor, parte a soluției ESET Smart Security Premium). Folosirea unui astfel de instrument este extrem de practică, pentru că aveți nevoie să memorați o singură parolă cu care aveți acces apoi la toate celelalte parole ale conturilor dvs., cu doar câteva click-uri. 

  1. Scanați rețeaua wireless pentru dispozitivele necunoscute, conectate ilegitim
Citeste si:  Cum stabilim clasa de risc a unei firme?

Astfel de „intruși” infiltrați în rețeaua personală pot fi găsiți cu ajutorul unor instrumente de scanare. ESET Smart Security Premium, de exemplu, are încorporat modulul Connected Home Monitor, un instrument de scanare ce descoperă persoanele care folosesc fără cunoștința dvs. conexiunea Wi-Fi. Schimbați parola rețelei la nevoie și deconectați toate dispozitivele necunoscute. 

  1. Păstrați firmware-ul actualizat la zi și înlocuiți modelele vechi de routere pentru care nu se mai oferă suport de actualizare software (produse legacy) cu un model mai actual
Citeste si:  Investiții pe care merită să le faci pentru sănătatea ta

Ca o măsură în plus de securitate, mențineți firmware-ul router-ului dvs. actualizat la cea mai recentă versiune oferită de producător. În cazul în care utilizați o versiune neactualizată, care nu mai beneficiază de suport, ideal ar fi achiziționarea unui nou router.

  1. Utilizați o rețea privată virtuală (VPN) pentru a cripta comunicarea

Angajații care au nevoie de acces la intranet în timp ce lucrează de la distanță vor comunica prin rețele publice nesigure. O rețea VPN adaugă un strat suplimentar de protecție pentru datele transmise, prin stabilirea unui tunel de comunicare securizat.

Datorită unui VPN, pachetele de date care alcătuiesc comunicarea sunt mai ferite de atacatori, decriptarea fiind autorizată doar la capetele acestui tunel de comunicare, precum dispozitivele angajaților și rețeaua corporativă.

  1. Utilizați o metodă de autentificare cu doi factori (2FA), dacă aveți posibilitatea

Angajații care folosesc tehnologii de acces de la distanță, cum ar fi Remote Desktop Protocol, servicii web/cloud (de pildă Office 365), Outlook Web App, sunt destul de expuși în fața amenințărilor, fără măsuri adecvate de securitate și de atenuare a riscului. 

În acest context, companiile pot folosi ESET Secure Authentication, o soluție de autentificare cu 2 factori (2FA), concepută să consolideze securitatea tehnologiilor de acces la distanță, dar și a datelor de autentificare ale angajaților. Cum funcționează o astfel de soluție? Aceasta adaugă un pas suplimentar în procesul de autentificare clasic în care este nevoie doar de numele de utilizator și parolă și solicită în plus un cod unic, care este livrat de obicei printr-o aplicație mobilă de autentificare sau un SMS.

Pentru a veni în sprijinul firmelor și angajaților care își desfășoară acum activitatea de acasă, ESET oferă gratuit licențe business ale soluțiilor antivirus, anti-malware și de autentificare 2FA, destinate pentru securizarea sistemelor business, ce garantează o protecție eficientă a echipamentelor de lucru, a datelor și o navigare sigură pe web.

Descarcă acum gratuit protecție pentru sistemul PC de acasă (Home Edition) (90 zile – fără obligații): https://www.eset.ro/trial90

Descarcă acum gratuit protecție business ESET pentru sisteme PC (90 zile – fără obligații): https://www.eset.ro/business/eca90

Descarcă acum gratuit un sistem de autentificare securizată multifactor ESET (90 zile – fără obligații): https://www.eset.ro/business/esa90

ESET oferă acces si la o serie de ghiduri utile pentru angajați și administratorii IT, ce includ sfaturi și idei pentru o mai bună securizare a rețelei de acasă în această perioadă. Vă invităm să le descărcați gratuit, dând click aici: https://www.eset.ro/business/remote-workforce

#staysafe #enjoysafertechnology

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata