EUR
4,84 RON
(-0.01%)
USD
4,29 RON
(-0.38%)
GBP
5,38 RON
(-0.75%)
CHF
4,55 RON
(-0.09%)
BGN
2,47 RON
(-0.01%)
BYN
1,75 RON
(-0.28%)
CAD
3,16 RON
(-0.09%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,98 RON
(-0.02%)
JPY
0,04 RON
(-0.28%)
CZK
0,18 RON
(+0.12%)
INR
0,06 RON
(-0.11%)

Cum începi o afacere în agricultură, de la zero?

Înființarea propriei afaceri este unul dintre visurile multor persoane, însă realizarea propriu-zisă este ceva mai dificilă. Mulți tineri își doresc să devină antreprenori în sectorul agricol, mai ales că țara noastră beneficiază de un potențial extraordinar în acest sector, cu randamente foarte bune. 

În plus, companiile din agricultură sunt printre cele mai profitabile din lume, iar nevoia de produse alimentare este în creștere, la nivel mondial. Pe lângă necesitate, în ultimii ani a apărut și conceptul de dezvoltare durabilă și sustenabilitate, astfel că firmele au început să înregistreze câștiguri importante și în sfera produselor ecologice. 

Un business în agricultură este o alegere inspirată, dar, dacă te numeri printre întreprinzătorii care nu știu exact cum să înceapă o afacere de la zero, află de la noi câteva idei utile care te vor ajuta să pui bazele unei companii agricole.

Stabilește ce tip de afacere vrei să dezvolți

O afacere în agricultură poate însemna un real succes, însă, la fel ca în orice alt domeniu, trebuie să te informezi temeinic înainte de a pune pe picioare o firmă agricolă. Pentru fundamentarea unui plan de afaceri, fă o cercetare de piață, ca să ai o imagine clară asupra ceea ce poți aduce în acest sector. Încă de la început, vei avea de înfruntat provocări ce țin de materiale, de ordin administrativ sau de forța de muncă. Dacă se mai adaugă și dificultăți legate de vânzarea produselor sau clienți, s-ar putea ca businessul tău să fie un eșec. 

În România, agricultura este încă un domeniu în plină dezvoltare, dar, dacă îți dorești o investiție rentabilă, trebuie să identifici pe piața actuală un decalaj, să oferi ceva nou sau intri într-un sector unde competiția este scăzută.

Elaborează un plan de afaceri

Orice antreprenor urmărește o dezvoltare pe termen lung. Pentru a cunoaște succesul, este important ca business-ul tău să aibă un suport adecvat, respectiv un plan de afaceri care să te ghideze și să te ajute să te menții pe drumul cel bun. Odată ce ai stabilit profilul firmei tale și ai o idee fezabilă și profitabilă, trebuie să-ți creezi o strategie. Mai exact, pune la punct câteva detalii referitoare la ce va face compania ta, cum va genera profit, de câți bani ai nevoie pentru a începe afacerea, cum poți atrage finanțare sau ce investiții vor fi demarate. Ține cont că orice plan de afaceri trebuie să fie bine organizat, dar flexibil și fluid, pentru a fi adaptat în timp, pe măsură ce businessul evoluează.

Asigură-te că ai un minim de capital

Dacă ai stabilit detaliile ce țin de organizare, a venit momentul investițiilor. Înainte de a te lansa în afacere, asigură-te că dispui de anumite sume de bani. Pentru acest lucru poți economisi, poți aborda potențiali parteneri de afaceri sau poți accesa credite agricole. Vei avea nevoie de bani pentru utilaje, materiale, plante, semințe sau animale, funcție de specificul afacerii, dar și pentru plata salariilor, furnizorilor sau a taxelor către stat. Așadar, învață să-ți faci un buget și apelează la un program de finanțare care să-ți ofere tot sprijinul necesar.

Pune la punct aspectele legale

Procesul de înființare a unei firme durează doar câteva zile, însă este esențial pentru succesul afacerii tale. Unii antreprenori fac greșeala de a testa înainte afacerea și abia apoi încearcă să-și creeze o companie. Nu fi unul dintre ei! Este mult mai dificil și mai costisitor să repari, ulterior, pașii eronați. Prin urmare, stabilește care sunt avizele necesare, ce regim de impozitare se aplică pentru business-ul tău, ce formă juridică este indicată sau care va fi numele firmei. Îndeplinește toate formalitățile legale și apoi începe să generezi profit.

Protejează-ți ideea de business

Unul dintre aspectele cărora mulți întreprinzători nu le acordă importanță este protejarea ideii de afaceri. Un agricultor poate fi un pionier al unei culturii, iar acest lucru poate fi important în momentul lansării afacerii. De asemnea, numele firmei, logo-ul, marca ori sloganul trebuie să se identifice cu tipul afacerii și să fie unic, pentru a fi brevetat. Trebuie să verifici dacă variantele alese înseamnă ceva diferit într-o altă limbă ori dacă există deja afaceri similare, dar cu o reputație negativă. Este necesar să-ți protejezi ideea de business, mai ales dacă în viitor vizezi o extindere la nivel național sau internațional. Protejarea proprietății intelectuale crește valoarea unei companii pe piață.

Este vital să-ți construiești afacerea pe o bază solidă pentru a face față tuturor provocărilor apărute pe parcurs. Agricultura este un domeniu în care poți demara chiar și business-uri foarte mici, dar indiferent de mărime, succesul firmei nu poate fi asigurat decât de multă muncă, susținere financiară și o foarte bună organizare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata