EUR
4,84 RON
(-0.02%)
USD
4,25 RON
(+0.3%)
GBP
5,32 RON
(+1.16%)
CHF
4,53 RON
(+0.11%)
BGN
2,47 RON
(-0.07%)
BYN
1,76 RON
(+0.36%)
CAD
3,13 RON
(+0.71%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,96 RON
(+0.6%)
JPY
0,04 RON
(+0.34%)
CZK
0,18 RON
(+0.17%)
INR
0,06 RON
(+0.68%)

3 lucruri pe care să le știe magazinele mici pentru a depăși criza Covid-19

Deși a lovit grav numeroase afaceri, criza generată de pandemie reprezintă, în același timp, o șansă de reinventare. Este adevărat că, spre deosebire de anul trecut, acum este nevoie de mai mult efort. Însă tocmai provocarea de a găsi noi soluții creative ajută orice business, în special magazinele mici, nu doar să supraviețuiască, ci să crească lună de lună.

Fie că este în stadiul de start-up, fie că are mulți ani pe piață, afacerea ta are nevoie de noi abordări de gestionare și noi direcții de dezvoltare, pe care poate că nici nu le-ai luat în considerare până în prezent. 

Iată ce ar trebuie să facă proprietarii de magazine mici pentru a-și crește business-ul în perioada următoare:

1. Să ajusteze costurile și să își motiveze angajații 

După o criză neprevăzută, cum este cea provocată de Covid-19, un magazin mic, mai ales unul nealimentar, necesită multă implicare atât din partea angajaților, cât și a proprietarului. Așa că, acum este nevoie mai mult ca oricând ca activitatea zilnică să fie desfășurată eficient, iar deciziile să fie luate strategic, în funcție de cum evoluează lucrurile în lunile care vin.

Astfel, pune la punct un plan financiar în care să analizezi ce tip de cheltuieli pot fi optimizate și ce ai putea să investești fără să riști. Iată câteva măsuri benefice:

  • Stabilește un buget de la care să nu te abați, îngheață angajarea pentru câteva luni sau chiar mută magazinul într-un spațiu pe care să plătești o chirie mai mică;
  • Pentru că nu mai ai planuri de mărire a echipei, încearcă să loializezi salariații actuali și să ai o relație cât mai strânsă cu ei îmbunătățindu-ți stilul de management și acordând diverse recompense. Fiind motivați, angajații se dedică mai mult și, direct sau indirect, contribuie la creșterea vânzărilor.

2. Să parieze mai mult pe vânzările online

Acum mai mult ca oricând, business-urile românești au cea mai mare oportunitate să vândă online. Pandemia a dovedit tuturor că oricine poate avea acasă aproape orice produs își dorește de la distanță. Această criză a schimbat și continuă să schimbe comportamentul clienților, prin urmare mulți dintre ei vor evita să se deplaseze pentru a cumpără lucruri pe care le pot obține comandând online. 

Astfel, deși anterior nu te-ai gândit la această oportunitate, aproape orice tip de afacere ai avea poate fi transformată ușor într-un magazin online. Chiar dacă nu ești familiarizat cu acest tip de activitate, nu te speria însă. Este mult mai simplu să gestionezi un magazin virtual, mai ales dacă implementezi servicii tip click and collect, o soluție care le permite clienților să comande online rapid și ușor. Prin această tehnologie, care îți va automatiza magazinul online, vei putea vedea în timp real vânzările, vei putea monitoriza stocurile și prețurile și vei beneficia de tranzacții sigure și rapide.

Totodată, dacă specificul business-ului tău permite, poți lua în calcul mutarea completă în online și renunțarea, deci, la magazinul fizic. Astfel, reduci considerabil costurile cu afacerea ta. 

3. Să nu renunțe la promovare

Promovarea nu ar trebui niciodată oprită, nici măcar în vreme de austeritate, atâta timp cât business-ul tău reusește să supraviețuiască. Dacă îți promovezi afacerea, cel puțin numele rămâne în mintea oamenilor, dacă nu chiar cresc încasările. În caz contrar, riști să pierzi mult teren în fața concurenței.

Astfel, criza Covid-19 este o oportunitate nu doar pentru a-ți promova brandul, ci și pentru a te apropia mai mult de clienții actuali și a atrage alții noi. Cum pe Internet oricine poate vinde orice, este important să-ți diferențiezi brandul prin modul de comunicare și strategii de promovare.

Pariul tău ar trebui să fie pe promovarea online. Cel mai înțelept este să apelezi la specialiști în marketing și relații publice care știu cum să adapteze comunicarea în această perioadă și cum să folosească cât mai eficient instrumentele de publicitate plătită în mediul online.

Reducerea costurilor, grija față de angajați, parierea pe un magazin online și investiția în promovare ar trebui să fie, așadar, măsurile pe care să mizezi pentru a combate eventualele efecte negative ale crizei generate de Covid-19. Cu cât acționezi mai prudent, dar mai strategic, cu atât te vei bucura mai repede de rezultate. 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata