EUR
4,84 RON
(-0.02%)
USD
4,25 RON
(+0.3%)
GBP
5,32 RON
(+1.16%)
CHF
4,53 RON
(+0.11%)
BGN
2,47 RON
(-0.07%)
BYN
1,76 RON
(+0.36%)
CAD
3,13 RON
(+0.71%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,96 RON
(+0.6%)
JPY
0,04 RON
(+0.34%)
CZK
0,18 RON
(+0.17%)
INR
0,06 RON
(+0.68%)

Cum să relaționezi eficient cu colegii de muncă

Stai minimum 8 ore la muncă alături de oameni foarte diferiți de tine. Nu ar fi drăguț să știi cum să interacționezi cu ei pentru a avea o comunicare eficientă? Pot apărea conflicte în orice moment, însă este esențial să știi cum să te descurci cu ele.

Uite câteva sfaturi pe care le poți pune în practică atunci când ești la job:

1. Nu uita de „eticheta” de birou!

Să fii un bun coleg, în special dacă lucrezi în spațiu deschis, înseamnă să nu vorbești prea tare la telefon și nici să ridici vocea. Este important să ai respect față de colegi, deoarece acesta ți se va întoarce.

2. Fii colegial cu toți!

Nu îți dorești nici să fii acea persoană care lasă firimituri în tastatură, își uită pachetă de acasă în frigider pentru mai multe zile sau bea ultimul pahar de apă din dozator. Ai o reputație care trebuie păstrată. Aceasta se câștigă greu și se pierde foarte ușor.

3. Fii o persoană prietenoasă!

Unii compară relațiile de colegialitate cu ideea de a fi vecin de apartament cu cineva. Interesează-te de viața celorlalți colegi, păstrează contactul vizual atunci când vorbesc cu tine, ține-le minte numele din prima și vei fi o persoană apreciată.

4. Comunică cât mai bine

Acest lucru înseamnă să fii precis în mailuri, să nu te abați de la subiectul cu pricina, să nu pui pe toată lumea în Cc dacă nu este nevoie, să răspunzi rapid și la obiect, să nu începi o altă conversație într-un e-mail care avea cu totul și cu totul alt subiect.

5. Păstrează-ți viața personală doar pentru tine

Sunt foarte multe probleme de rezolvat, unele care apar dintr-o dată, încât ți-ai dori să le rezolvi imediat, oriunde. Ține minte însă că, așa cum nu îți place să fii băgat în seamă în pauza de masă, nici altor persoane nu le place. Respectă o graniță între viața ta personală și cea profesională și vei avea parte de admirația colegilor.

6. Nu bârfi

Bineînțeles că deja i-ai observat pe cei care se plâng adesea, ba de sarcinile de la job, ba de deadline-ul prea scurt. Tu nu fii așa, păstrează-ți cumpătul și nici nu îi vorbi de rău pe aceștia la alți colegi. În cele din urmă, vor afla.

7. Fii prietenos cu nou-veniții

Nu susținem acum că trebuie să devii cel mai bun prieten cu noul tău coleg sau că noul venit va fii cel mai bun dintre toți și va deveni șef. Trebuie doar să ai grijă să îl ajuți dacă are nevoie de ceva, de un sfat, orice. Este foarte important să îi faci o primă impresie bună.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata