Producătorii taiwanezi de biciclete fac eforturi pentru a răspunde cererii

Pandemia de coronavirus a aruncat toate ţările din lume într-o recesiune istorică, însă nu toate sectoarele sunt în aceeaşi situaţie. Industria bicicletelor cunoaşte un boom. Acest lucru este valabil în special pentru marii producători taiwanezi, aceasta cu atât mai mult cu cât insula este unul din teritoriile unde criza Covid-19 a fost cel mai bine gestionată.

Străzi părăsite, îngrijorări cu privire la autobuzele şi garniturile de metrou aglomerate, sau pur şi simplu nevoia de a lua o gură de aer după mai multe săptămâni de carantină, toate acestea explică creşterea popularităţii bicicletei în Europa şi America, astfel că în Taiwan producătorii de biciclete pedalează din greu pentru a răspunde cererii, scrie AFP.

Astfel, cel mai mare producător mondial de biciclete, Giant, nu a încetat lucrul în ultimele luni, subliniază directorul general Bonnie Tu.

„Am reacţionat foarte repede. Am mobilizat întregul grup şi în special uzinele şi serviciile de vânzări pentru a răspunde cererii”, a declarat săptămâna trecută Bonnie Tu într-un interviu pentru AFP.

Citeste si:  UE planifică o reglementare mai strictă pentru „lista de succese” a marilor firme de tehnologie

În Europa şi în America de Nord magazinele de biciclete s-au confruntat cu o cerere crescută. Asociaţia vânzătorilor de biciclete din Marea Britanie spune că există aproximativ 20.000 de biciclete care au fost comandate dar nu au fost încă livrate.

„Ca să fiu sincer, am vândut tot ce aveam. Sunt oameni care merg la lucru cu bicicleta, noii biciclişti, oamenii care şi-au scos din nou bicicleta din garaj”, spune Lincoln Romain, directorul firmei Brixton Cycles de la Londra.

Vânzările de biciclete de curse sau de biciclete pentru a merge la muncă au crescut cu 66% în luna martie 2020 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, in SUA, iar de biciclete pentru timpul liber au crescut cu 121% iar cele de biciclete electrice au crescut cu 85%, susţine firma de cercetare de piaţă The NPD Group.

Citeste si:  Tragedia de la Giuleşti: Explozia nu ar fi fost de la un aparat de aer condiţionat, afirmă un expert

Bonnie Tu a dezvăluit că atât în SUA cât şi în Europa a crescut cererea în special pentru bicicletele din segmentele inferioare de preţ, adică cele care costă maximum 1.000 de dolari sau 887 de euro.

In acest context, dacă uzinele din Taiwan ale grupului Giant lucrează la capacitate maximă, mai multe din uzinele sale din China continentală au fost nevoite să îşi închidă porţile din cauza epidemiei. De asemenea, grupul suferă de pe urma dificultăţilor de a-şi procura piesele componente.

În Europa, grupul Giant se va putea baza în curând pe o nouă uzină care urmează să fie inaugurată în Ungaria şi îi va permite companiei să îşi reducă dependenţa de uzinele chineze şi să răspundă rapid la cererea clienţilor.

Pandemia de coronavirus reprezintă o renaştere pentru producătorii de biciclete din Taiwan. Până în anii 1990 insula a fost cel mai mare producător mondial de biciclete, după care China a devansat-o graţie mâinii de lucru ieftine. Însă de ceva vreme lucrurile sunt pe cale să schimbe, din mai multe motive, precum cererea crescută de biciclete electrice venită din ţările europene sau pentru bicicletele din zona superioară de preţ. Anul trecut insula a beneficiat şi de impactul războiului comercial dintre SUA şi China.

Citeste si:  DNA face percheziţii la CNADNR şi Direcţia Poduri

In 2019, Taiwanul a exportat 1,36 miliarde de biciclete (fără a include aici şi bicicletele electrice). În acelaşi timp, insula a exportat în 2019 biciclete electrice în valoare de 863 milioane de dolari, faţă de 377 milioane de dolari în 2018, majoritatea în direcţia Europa.

În primele patru luni ale acestui an, exporturile de biciclete electrice au crescut cu 23% în ritm anual până la cifra record de 301 milioane de dolari.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata