EUR
4,83 RON
(+0.03%)
USD
4,12 RON
(+0.04%)
GBP
5,36 RON
(+0.08%)
CHF
4,49 RON
(-0.44%)
BGN
2,48 RON
(-0.26%)
BYN
1,68 RON
(+0.38%)
CAD
3,07 RON
(-0.2%)
RSD
0,04 RON
(+0.04%)
AUD
2,94 RON
(-0.62%)
JPY
0,04 RON
(-0.28%)
CZK
0,18 RON
(-0.4%)
INR
0,05 RON
(-0.08%)

MediaSind solicită Parlamentului României demiterea preşedintelui director general al Televiziunii Naţional

In acord cu deciziile votate de membrii afiliaţi în cadrul Adunărilor generale ale sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind, împreună cu filiala sa MediaSind TVR,   solicită Parlamentului României demiterea de urgenţă a preşedintelui – director general al Societăţii Române de Televiziune, Doina Gradea, a anunţat vineri sindicatul.

„Opinia publică din România a putut constata că, în ultimii ani, în timpul mandatului preşedintelui-director general Doina Gradea, instituţia publică a înregistrat numai recorduri negative, din cauza managementului dezastruos pe care l-a avut, fapt confirmat de mai multe controale ale Curţii de Conturi. Umilinţele la care au fost supuşi angajaţii Televiziunii Naţionale au fost de neînchipuit, pentru că au fost mereu trataţi de şefa TVR cu aroganţă şi cu lipsă de respect faţă de profesionismul lor”, se menţionează în comunicat.

Actuala administraţie „cheltuieşte fondurile publice în mod discreţionar, ignorând normele legale de transparenţă, fiind aduse, astfel, grave prejudicii instituţiei, insecurizând, totodată, veniturile angajaţilor SRTV,”potrivit MediaSind.

„Audienţa TVR s-a prăbuşit din cauza promovării unei politici editoriale haotice, dictată adesea de centrele de putere din diverse palate. Un rol nefast, în acest sens, l-au avut şi o seamă de decizii aberante ale conducerii executive. Chiar în perioada pandemiei, spre exemplu, când TVR avea misiunea de a informa populaţia asupra efectelor infectării cu virusul COVID 19, presedintele-director general a decis suprimarea producţiei TV, situaţie care, din păcate, persistă şi în prezent!”, se mai precizează în comunicat.

„Doar 4% din bugetul total al SRTV este repartizat la cele cinci studiouri teritoriale din Cluj, Craiova, Timişoara, Tg Mureş şi Iaşi. Pentru 2020, bugetul de investiţii alocat studiourilor teritoriale a fost de zero lei. La fel şi pentru TVR Moldova! Dialogul social din TVR s-a depreciat în mod considerabil, iar organizaţiei sindicale reprezentative nu i s-a recunoscut calitatea de partener social, conform legislaţiei interne, a directivelor şi convenţiilor internaţionale din domeniul relaţiilor de muncă. Reprezentanţilor noştri li s-a refuzat dreptul de a fi membri în comisiile de concurs organizate la nivelul instituţiei. De asemenea, li s-a interzis dreptul de a lua parte, în calitate de observatori, la şedinţele de Comitet Director. Mai mult, preşedinta TVR a apelat la jandarmii instituţiei pentru a restricţiona accesul conducerii organizaţiei sindicale pentru a participa la şedinţele CA, deşi exista hotărâre de CA votată de toţi membrii săi, prin care reprezentanţii noştri aveau dreptul de a participa”, se mai spune în comunicat.

Astfel, reprezentanţii MediaSind susţin că, din cauza managementului defectuos, instituţia a pierdut contracte extrem de importante privind organizarea unor evenimente etalon pentru Televiziunea Română, în favoarea unor entităţi şi grupuri de interese private.

„Pentru anul 2020, cel mai mare Festival al TVR – Cerbul de Aur a fost anulat. Regimul angajărilor în TVR s-a făcut cu ignorarea procedurilor legale: în faţa neregulilor reclamate în cadrul şedinţelor Consiliului de Administraţie, Departamentul Juridic s-a delimitat de orice aspect ce ţine de organizarea şi validarea concursurilor. Spre exemplu, în luna mai 2019, trei concursuri desfăşurate simultan i-au dat câştigători pe trei membri ai CA al SRTv , între care se regăseşte şi reprezentantul Guvernului, pentru angajare în TVR pe durată nedeterminată”, se mai spune în comunicat.

In aceeasi ordine de idei,  MediaSind semnalează „lipsă de transparenţă privind situaţia numărului de angajări din actualul mandat al PDG Doina Gradea”.

„SRJ MediaSind împreună cu membrii afiliaţi din TVR au denunţat abuzurile şi ilegalităţile actualei conduceri. De altfel, pe rolul instanţelor există mai multe procese intentate împotriva administraţiei Gradea faţă de modul discreţionar în care aceasta înţelege să conducă cea mai mare instituţie publică de presă. Unele dintre acestea au fost deja câştigate definitiv de organizaţia noastră, motiv pentru care conducerea TVR a fost obligată să facă publice contractele şi numele diverşilor colaboratori, case de avocatură etc., care au beneficiat de milioane de euro cheltuite discreţionar”, se precizează comunicat.

MediaSind susţin că pe rolul instanţelor există mai multe procese intentate împotriva administraţiei Gradea faţă de „modul discreţionar în care aceasta înţelege să conducă cea mai mare instituţie publică de presă.”

„Unele dintre acestea au fost deja câştigate definitiv de organizaţia noastră, motiv pentru care conducerea TVR a fost obligată să facă publice contractele şi numele celor care au beneficiat de milioane de euro cheltuite discreţionar cu diverşi colaboratori, case de avocatură etc.”, se mai precizează în comunicat.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata