In mediul online sau într-o altă manieră?

(74%), aproape trei sferturi dintre românii din mediul urban vor să ia o pauză de Internet şi sunt dornici de a socializa cu familia, prietenii sau cunoştinţele apropiate, fără a avea aportul tehnologiei, relevă un studiu de specialitate.

Astfel,  peste jumătate dintre cei chestionaţi (56%) afirmă că doresc să se relaxeze într-o altă manieră decât în faţa device-urilor, în timp ce mai mult de o treime (34%) simt că sunt distraşi de mediul online, iar 31% au experimentat anumite efecte negative ale desfăşurării activitaţii preponderent online, cum ar fi tulburări de vedere sau dureri de spate.

Atunci când iau o pauza de la mediul online, românii din mediul urban petrec timp în natură (68%), alături de familie (67%) sau investesc timp în dezvoltarea personală (39%), relevă din datele studiului.

„Cu toate acestea, tehnologia a fost şi rămâne încă de mare ajutor oamenilor în perioada pandemiei. Mediul online a devenit, într-o măsură mai mare decât era deja, un mediator care i-a ajutat pe oameni să menţină contactul cu cei dragi, colegi sau prieteni, să nu resimtă atât de acut lipsa interacţiunii fizice cu aceştia şi să continue să se simtă parte a unei comunităţi. De asemenea, participanţii la comunitatea de cercetare calitativă online au mărturisit că privarea de tehnologie în această perioadă de pandemie i-ar fi făcut să se simtă singuri, deprimaţi, plictisiţi, stresaţi şi anxioşi”, se menţionează în concluziile cercetării iSense Solutions.

Citeste si:  Starea generală a românilor la debutul pandemiei a fost determinata de nesiguranţa, stresul şi închiderea socială

Se constată o creştere a gradului de utilizare a principalelor platforme de interacţiune şi conţinut online, comparativ cu perioada de dinainte de pandemia COVID-19. Astfel, 48% dintre românii din mediul urban declarau, în mai 2020, că folosesc mai mult decât anul trecut aplicaţia WhatsApp, iar tendinţa este similară şi în cazul Facebook (+33%, la nivel comparativ), Google (+34%) şi YouTube (+33%), evidenţiază datele centralizate în analiza de specialitate.

Românii aleg,astfel, să rămână conectaţi la anumite device-uri pentru a avea garanţia că sunt mereu la curent cu ultimele noutăţi, iar în topul preferinţelor se află telefoanele şi ceasurile inteligente.

Citeste si:  WIND SOL ENERGY M.G.-S.T. SRL - notificarea deschiderii procedurii generale a insolvenţei

Cercetarea calitativă a fost realizată în decursul lunilor martie – iunie 2020, în comunitatea online iSense Modern Consumers, ce cuprinde 50 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, din mediul urban.

Astfel, iSense Modern Consumers Online Community este un instrument de cercetare iSense Solutions ce beneficiază ca infrastructură de propriul soft de comunităţi online dezvoltat in-house (Sense Communities). Prin intermediul acestei comunitaţi, companiile pot afla rapid percepţiile consumatorilor şi pot identifica trenduri comportamentale relevante. Softul de comunităţi Sense Communities poate fi utilizat şi pentru dezvoltarea de comunităţi de activare de brand şi este 100% personalizabil.

Citeste si:  Dinu Patriciu: apogeul crizei economice ar putea fi atins in urmatoarele 3-12 luni

De asemenea, cercetarea cantitativă a cuprins un eşantion de 1.007 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în luna mai 2020 şi este reprezentativă la nivel urban, cu un grad de eroare +/-3%.

Asadar, iSense Solutions – The Modern Consumer Company foloseşte cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase şi Andrei Cânda, specialişti cu peste 15 ani de experienţă în domeniul cercetării de piaţă şi cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata