Reviste emblematice în Australia vor fii închise

Grupul Bauer Media Australia va opri tipărirea a opt dintre cele mai cunoscute reviste, datorită urmărilor coronavirusului care a dus la o criză de ordin financiar, a anunţat marţi, Bauer Media, propietarul acestora care, la rândul său, a fost vândut recent unui fond de investiţii privat, informează AFP.

Dintre revistele astfel, vizate se numără în special ediţiile australiene ale Harper’s Bazaar, Elle şi Men’s Health.

Principala cauză a inchiderii revistelor se datorează reducerii veniturilor din publicitate, pe de-o perte şi impactul crizei pe de altă parte. Astfel, Grupul german Bauer a suspendat publicarea în luna mai a mai multor reviste în Australia şi Nou Zeelandă.

În contextul dat, Bauer a vândut toate activele deţinute în aceste două ţări fondului privat Mercury Capital cu sediul la Sydney.

Astfel, în pofida schimbării proprietarului, Brendan Hill, directorul general al Bauer ANZ, care a decis să rămână în grup, a declarat că speranţele de a relua publicarea tuturor celor 43 de reviste ale grupului  în viitorul apropiat, au fost estompate de gravitatea crizei economice.

Citeste si:  China şi-a fixat drept obiectiv pentru acest an o creştere economică de 7,5%

„Nimeni nu ar fi putut anticipa amploarea impactului pandemiei asupra acestui sector”, a declarat Hill într-un comunicat. „Revenirea acestor titluri şi echipe a fost dependentă de o revenire a pieţii publicităţii şi de o reluare a călătoriilor interne şi internaţionale”, a adăugat el.

„Semnale promiţătoare ale agenţiilor de publicitate din ultimele săptămâni nu au ajutat la schimbarea perspectivei pe termen mediu pentru aceste titluri”, mai spune acesta.

Cu toate că in măsurile de izolare implementate pentru limitarea răspândirii coronavirusului, Bauer, au redus cu 40% cheltuielile pentru publicitate în Australia între lunile martie şi aprilie, citând cifre de la Nielsen AdQuest, în luna iunie, aceste cheltuieli au mai scăzut cu 33% în comparaţie cu iunie din anul precedent.

Citeste si:  Jeffrey Franks: Nu ar fi nicio tragedie dacă nu sunteţi gata să aderaţi la Zona Euro în 2015

De altfel, Bauer Media a reluat publicarea revistelor sale în Noua Zeelandă, ţară care se pare că a revenit la normal datorită succeselor înregistrate în lupta împotriva COVID-19.

Australia însă, a reuşit să controleze situaţia şi a început să ridice restricţiile în iunie. Dar, cu toate acestea, ţara se confruntă, de câteva săptămâni, cu revenirea epidemiei, cu precădere în oraşul Melbourne şi în împrejurimile sale.

Aşadar, în Australia, ţară cu 25 de milioane de locuitori, de la începutul epidemiei, au fost înregistrate peste 12.400 de cazuri de contaminare cu noul coronavirus, dintre care 126 de decese.

Citeste si:  Niţă: Preţul energiei va creşte cu maximum 2% de la 1 ianuarie, dar nu din cauza taxei pe stâlpi

Acual, în contextul în care epidemia de coronavirus a accelerat o recesiune în sectorul media şi revista britanică de muzică ”Q” îşi încetează apariţia după 34 de ani de activitate.

La fel şi editorul revistei lunare, Ted Kessler, într-un mesaj publicat luni pe Twitter, anuntă incetarea publicaţiei, despre care a explicat că pandemia declanşată de noul coronavirus a afectat financiar revista.  Iar ultimul său număr va fi publicat la 28 iulie.

Anul 2020, după o scădere drastică a vânzărilor şi veniturilor din publicitate în timpul pandemiei, Bauer Media Group, compania-mamă a ”Q”, a scos la vânzare publicaţia încă din luna mai, de asemenea, grupul a anunţat şi închiderea revistei ”Modern Classics” după ce demersurile de găsire a unor noi proprietari pentru cele două publicaţii au eşuat.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata