Roboții își văd de propriul drum în oceanul adânc

„Este foarte comun”, spune Jess Hanham întâmplător, atunci când este întrebat cât de des găsește bombe suspecte neexplodate.

Domnul Hanham este co-fondator al Spectrum Offshore, o firmă de cercetare marină care lucrează mult în estuarul Thames.

Firma sa întreprinde tot felul de sondaje marine, dar lucrul la site-uri pentru noi parcuri eoliene în larg a devenit o afacere mare pentru el. Munca în estuarul Tamisei și alte zone care au fost țintele bombardamentelor în cel de-al doilea război mondial, pot implica ridicarea semnalelor de muniții neexplodate.

„Puteți găsi o cantitate semnificativă de contacte care au nevoie de investigații suplimentare și pentru o fermă eoliană care va fi stabilită în ancheta inițială pre-inginerie”, spune el.

Cu această informație, managerii de proiect pot decide dacă plasează turbine și alte echipamente la o distanță sigură de bombele suspectate sau le pot exploda de o firmă de specialitate.

În momentul în care sondajul marin este realizat de echipe care ies pe bărci, colectează datele și le aduc înapoi pentru analiză. Uneori, asta va implica o navă relativ mică cu doi membri ai echipajului, un inspector și echipa lui. Însă proiectele mai mari de inspecție, mai departe spre mare, pot implica bărci mult mai mari, cu zeci de membri ai echipajului, care costă în regiune 100.000 lire sterline pe zi.

Echipamentul senzor variază în funcție de locul de muncă. Uneori, poate fi vorba despre o serie sonoră remorcată în spatele bărcii, pentru alte locuri de muncă ar putea fi un vehicul subacvatic fără pilot, care poate fi controlat de supraveghetori la suprafață.

Citeste si:  Un zbor Paris-Atlanta deturnat din cauza unui pasager turbulent

Vremea rea ​​poate perturba munca și poate face viața inconfortabilă.

Compania sa este una dintre mai multe care caută să perturbe piața respectivă folosind sisteme de inteligență artificială (AI).

Ei văd un viitor în care roboții subacvatici, cunoscuți sub denumirea de vehicule subacvatici autonomi (AUV), vor putea face lucrările de sondaj fără prea multă supraveghere umană și vor trimite datele înapoi către inspectorii din birou.

Rovco, cu sediul în Bristol, lucrează la piese cheie ale tehnologiei.

A pregătit un sistem AI pentru a recunoaște obiectele de pe fundul mării din datele colectate pe mare, proces care a durat patru ani.

Adăugarea AI înseamnă că datele nu trebuie să fie analizate de către un om de pe navă sau luate înapoi la țărm pentru evaluare. Acea muncă este de fapt realizată acolo și apoi de către AI, care poate funcționa pe navă sau curând pe robotul subacvatic.

„Fără roboți subacvatici autonomi AI sunt destul de năprasnici – pot doar să urmărească conductele și cablurile în liniile pre-programate”, spune Allen.

„Permitând AUV-ului să analizeze datele în timp real înseamnă că puteți instrui robotul să facă alte lucruri. Dacă întâmpinați o problemă, sondajul și mai multe date colectate pot fi oprite, robotul luând decizii pentru el însuși”, a spus el.

Sursa: bbc
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata