5 idei pentru un mic dejun rapid și sănătos

Micul dejun este considerat de mulți nutriționiști cea mai importantă masă a zilei. Este momentul în care organismul nostru are nevoie de combustibil pentru întreaga zi, astfel că trebuie să fie deopotrivă sățios, gustos și hrănitor. Iată câteva sugestii pentru a-ți prepara un mic dejun plin de vitamine și nutrienți esențiali, dar în același timp delicios.

 

  • Ouă poșate cu salată de rucola și mozzarella

 

Acest mic dejun gustos este pe cât de rapid, pe atât de sănătos. Pentru amatorii de ouă, aceasta este varianta mai sănătoasă a ochiurilor prăjite. Modul de preparare este extrem de simplu: într-o oală de dimensiuni medii se pune apă și o lingură de oțet. Amestecul se dă la fiert, la foc mic. Atunci când apa fierbe moderat, se amestecă în mijlocul oalei cu o lingură. În vârtejul de apă astfel creat se pune oul care va fierbe pentru câteva minute. Rucola se presară cu ulei de măsline și oțet balsamic și se asezonează cu sare și piper. Peste această salată simplă se pun oul poșat și bucățele de mozzarella. Astfel, micul dejun este gata în zece minute și e o sursă bună de proteine, fier și vitamina C.

 

Citeste si:  Sfaturi estențiale pentru deschidere unui restaurant în România
  • Budincă din iaurt, chia și fructe

Un mic dejun care te poate aștepta dimineața direct în frigider. Tot ce trebuie să faci este să amesteci de cu seară două linguri de semințe de chia cu un pahar de iaurt și să le lași la rece. Semințele de chia se vor umfla și vor crea o pastă, peste care poți adăuga fructele tale preferate: zmeură, banane, pere sau piersici. Semințele de chia sunt bogate în proteine, fier și fibre, atfel că vei obține un mic dejun nu doar delicios ci și foarte hrănitor. Poți găsi semințe de chia și alte produse Sano Vita în magazinele naturiste sau online.

 

  • Carrot-cake la borcan

Dacă îți place faimoasa prăjitură cu morcovi, această reinterpretare sănătoasă pentru micul dejun sigur te va uimi. Ai nevoie de fulgi de ovăz, unul sau doi morcovi dați prin răzătoare, apă și un mix de condimente (scorțișoară, ghimbir, nucșoară). Într-un borcan cu capac pune fulgii de ovăz, morcovii, condimentele și apa și lasă-le peste noapte în frigider. Dimineața, adaugă miere după gust și iaurt degresat. Ai parte de un mic dejun gustos, plin de fibre, vitamina A și antioxidanți.

 

Citeste si:  Modele de tapet din vinil la moda !
  • Latte cu turmeric

În locul cafelei de dimineață încearcă acest amestec aromat care îți va da un plus de energie. Amestecă în blender o cană de lapte de migdale cu câte un sfert de linguriță de scorțișoară, pudră de ghimbir, turmeric. Adaugă miere sau sirop de arțar după gust și servește cald sau rece. Turmericul are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante, astfel că această băutură îți va da o stare de bine pe toată durata zilei. 

 

  • Toast cu avocado și ou

Avocado este un fruct despre care nutriționiștii au doar cuvinte de laudă. Conține o cantitate mare de acizi grași mononesaturați, grăsimi sănătoase, vitamina K, potasiu și vitamina C. De altfel, avocado conține mai mult potasiu decât o banană, ceea ce îl face foarte potrivit pentru micul dejun. Pune două felii de pâine integrală la prăjit și un o mediu la fiert. Taie un avocado copt în jumătate, scoate sâmburele și miezul cu ajutorul unei linguri. Întinde miezul de avocado pisat într-o pastă pe feliile de pâine prăjită, presară sare și un strop de suc de lămâie. Când oul este fiert tare, taie-l în felii rotunde și pune-le peste avocado. Ai parte de un mic dejun sățios, bogat în proteine și fibre, care-ți va da energie, ca să începi ziua bine.

 

Citeste si:  Demachiant - cum îl alegi pe cel potrivit pentru tenul tău

Micul dejun este foarte important pentru a avea energie pe tot parcursul dimineții. Alege produse cu indice glicemic scăzut, precum semințele de chia, fulgii de ovăz pe care le poți combina cu alimente bogate în proteine și grăsimi sănătoase, cum sunt iaurtul, ouăle sau avocado. 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata