Cum poate fi prevenită depresia cauzată de izolarea la domiciliu?

Din cauza pandemiei COVID-19 și în urma implementării măsurilor de distanțare socială, multe persoane au ales izolarea la domiciliu, pentru a se proteja atât pe ele, cât și pe cei din jur.

Odată cu izolarea la domiciliu însă, apare și riscul de dezvoltare a anumitor tulburări, cum ar fi depresia sau anxietatea.

De aceea, protejarea sănătății fizice nu trebuie să se facă în detrimentul celei mintale.

Oamenii sunt ființe sociale. Privarea de persoanele apropiate, de prieteni și de susținerea lor poate declanșa episoade depresive sau poate agrava simptomele deja existente. Lunile de zile petrecute în casă duc la apariția sentimentului de izolare, de singurătate, la temerea că trebuie să treci singur prin toate problemele care apar.

4 metode prin care poți preveni instalarea depresiei

Concediile anulate, planurile amânate, izolarea pe termen nedefinit și supraîncărcarea cu informații negative, toate acestea pot duce la apariția depresiei.

Mai mult decât atât, dacă ești unul dintre cei care lucrează de acasă, linia de departajare dintre orele de muncă și cele de odihnă poate deveni din ce în ce mai subțire și nu mai reușești să le diferențiezi.

Pentru a preveni depresia cauzată de izolarea la domiciliu poți încerca:

Schimbarea felului în care vezi izolarea

Ar fi mai bine să nu consideri izolarea drept captivitate, ci ca oportunitate de a te ocupa de propria persoană, de-a începe activitățile pe care le-ai tot amânat, de-a învăța lucruri noi, ca reorganizare sau pur și simplu relaxare.

Realizarea unui singur lucru productiv pe zi poate menține atitudinea pozitivă.

Atunci când ai momente mai grele, trebuie sa îți amintești că această situație este doar temporară și că efortul tău ajută și celelalte persoane din comunitate.

Stabilirea clară a perioadei de lucru și a perioadei de relaxare

Citeste si:  6 motive pentru care aparatul de aer condiționat este cea mai bună opțiune în sezonul de vară

Crearea unei rutine, ca și cum ai merge la serviciu, va ajuta la prevenirea stresului și a depresiei datorate sentimentului de supraîncărcare. Este recomandat ca timpul de lucru să aibă o ore fixe de începere și de încheiere.

Pe lângă stabilirea unei rutine de lucru ar fi indicat să alegi și o anumită zonă din casă dedicată acestei activități.

Implementarea acestor elemente va ajuta la crearea unor diferențe clare între timpul de muncă și cel petrecut cu familia și va ajuta ca acestea să nu se suprapună.

Stil de viață sănătos

Multe persoane spun că au luat deja în greutate sau că se vor îngrășa din cauza izolării la domiciliu.

Însă creșterea în greutate nu este un rezultat inevitabil al izolării. Ea poate fi prevenită prin implementarea în rutina zilnică a unui timp alocat exercițiilor fizice și prin începerea sau menținerea unei diete sănătoase.

Există multe surse online de informații care pot oferi sfaturi și sugestii pentru o viață cât mai sănătoasă, cum ar fi rubrica „Wellness club” a site-ului www.farmaciata.ro.

Un alt element important al stilului de viață sănătos este menținerea unei rutine clare de somn. Tulburările precum insomnia pot afecta negativ multe aspecte ale vieții, atât pe plan fizic, cât și psihic.

Menținerea contactului cu persoanele apropiate

Conectarea cu familia sau prietenii fie prin conferință video, telefon, email sau rețele de socializare oferă  numeroase avantaje.

Poți beneficia de această oportunitate pentru a căuta prieteni vechi cu care nu ai mai discutat de multă vreme sau pentru a organiza reuniuni online.

Una dintre părțile frumoase ale conferințelor video este că nu sunt limitate la doar două persoane, multe platforme oferind opțiunea de a discuta cu un număr mult mai mare de oameni în același timp.

În concluzie, trebuie să realizezi că această izolare poate duce la apariția depresiei, dar că acest lucru nu este inevitabil.

Indiferent că apelezi la conexiuni virtuale sau că profiți la maximum de timpul petrecut singur pentru a te perfecționa în anumite domenii, trebuie să te oprești din când în când și să te mândrești cu efortul depus de tine până în acel moment.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata