Ce băuturi alcoolice consumă tinerii din România?

Conform unui studiu realizat de Institutul Național de Statistică, băuturile alcoolice sunt consumate diferit în funcție de zonele țării. Așadar, bucureștenii sunt cei mai mari consumatorii de vinuri, în timp de pensionarii prefera țuica, iar berea este consumată în mod ascendent în centrul țării.

Pe de altă parte, în ceea ce privește tinerii, un alt studiu de arată că doar 56% dintre cei chestionați ies cel puțin lunar în cluburi, pub-uri, cafenele sau cluburi, 33% dintre aceștia merg în baruri sau pub-uri, 48% în cafenele și doar 19% în cluburi.

Atunci când vorbim despre băuturile alcoolice, tinerii consumă în mod special când participă la evenimente sociale cum sunt nunțile sau botezurile și când ies în oraș prin baruri sau cluburi împreună cu prietenii.

75% dintre tineri au câteva branduri de băuturi alcoolice favorite, iar cele mai populare băuturi sunt whiskey-ul și vodka.

62% dintre respondenții acestui studiu consumă băuturi alcoolice pentru a se energiza în timpul petrecerilor, dar ți în momentele în care ies spontan cu prietenii.

Citeste si:  Cât costă vacanțele în România din anul acesta

Printre brandurile preferate de băuturi alcoolice se numără Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia și Bailey’s.

Ținând cont de preferințe, majoritatea tinerilor preferă băuturile comabiante și doar 16% le consumă seci. Dintre aceștia 31% combină băuturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% consumă băuturile alcoolice sub formă de cocktailuri, iar 7% preferă shoturile. Shoturile sunt cel mai des consumat în baruri și cluburi și are semnificația unui moment de legătură între membrii grupului.

Acestea sunt rezultatele unui studiu efectuat de Starcom MediaVest Group care are ca obiect obiceiurile românilor când vine vorba de băuturile alcoolice. În colaborare cu platforma de research iVox, cercetarea a fost realizată pe un număr de 445 de tineri din generația Y. Targetul este reprezentat din tineri cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, din mediul urban, utilizatori de internet și consumatori de băuturi alcoolice.

Studiul realizat de Starcom Mediavest și platforma de research iVox arată că prietenii, petrecerile și internetul sunt principalele surse de informare ale tinerilor în ceea ce privește băuturile alcoolice. De asemenea, gustul, prețul, renumele brand-ului și recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selecție.

Vinul este o băutură alcoolică este băutura consumată de marea majoritatea a românilor, fiind consumată atât de tineri cât și de cei mai în vârstă. Vinuri online reprezintă produsul nelipsit din coșul de cumpărărturi ale oricărui cumpărător care își face cumpărături online fie din magazinele de profil, fie din hipermarketuri.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata